Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

O
Avel många vill ha hjälp å tips till sitt sto, så även jag =). har ett sto efter opius- maraton, 166, fin modell av det grövre slaget...
Svar
5
· Visningar
1 003
Senast: Madick
·
T
Avel Någon som vet någonting om denna vackra Irish cob hingst? Han finns i Sverige, och han var på besök till Finland för två somrar sen hos...
Svar
1
· Visningar
927
Senast: amkm
·
W
Avel Jag har en häst från Irland som jag inte har några uppgifter om. Han importerades till Sverige som fyraåring. När han skulle chippas...
Svar
1
· Visningar
1 051
Senast: Ramona
·
Avel Hur länge håller sig färsk transport sperma?
Svar
1
· Visningar
662
Senast: CK
·
P
Avel Min häst är nu inackorderad i ett stall och hon kommer att få föl i maj. Då fölet är fött kommer jag att flytta dom till ett eget stall...
Svar
17
· Visningar
2 245
Senast: peroseng
·
H
Avel Har fått ett erbjudande att låna ett sto till avel som är efter Juventus. E:Juon-Sonnenstrahl Skulle därför veta lite mer om honom...
Svar
2
· Visningar
704
Senast: Hardedoggs
·
Avel Hej! Ja jag har länge funderat på när det är kört för en och betäcka sitt sto, hur gammal kan den bli som längst för betäckning...
Svar
6
· Visningar
1 596
Senast: Molin
·
S
Avel Hej.. Undrar hur mycket mer än 5åring brukar växa, förstår att det kan vara olika från häst till häst, men hur mycket ungefär??
Svar
2
· Visningar
888
Senast: ameo
·
Avel Tänkvärda ord i Chronicle of the Horse! Lite tänkvärt så här i betäckningstider! Klippt från Eurodressage Eurodressage says "hear...
Svar
7
· Visningar
999
·
S
Avel Jag tänker betäcka mitt sto iår, men har svårt för att välja hingst. Hon är e. Warrigall ue Marocco. Om man får önska vill jag ha ett...
Svar
9
· Visningar
1 014
Senast: Sivan
·
Avel Mitt snart 3 månader gamla föl vrickade sitt ena bakben i hagen för några dagar sedan och ordinerades boxvila. Hon har nu blivit...
Svar
1
· Visningar
855
Senast: borsalino
·
Avel om man får ett föl som är otroligt inåttåad fram hur mycket går de att korrigera?? kostnader?? behöver ,man klinikbesök eller en...
Svar
8
· Visningar
1 016
Senast: saila
·
Avel Mitt sto ska insemineras imorgon och jag är jättenervös. Är komplett nybörjare på det här med avel och har förstås försökt informera mig...
Svar
9
· Visningar
1 373
Senast: Darby
·
H
Avel När jag bodde i England förundrade jag mig alltid över hur lätt de tog på avel. Hade man ett sto och grannen en hingst, ja då fick han...
Svar
6
· Visningar
1 181
Senast: copernica
·
Avel Brukar ni ta bort allt kraftfoder från stoet då det är dags att skilja sto och föl helt? Säj att det är ett sto som rids/körs. Hur...
Svar
3
· Visningar
781
Senast: Ia4
·
S
Avel hejsan! satt idag och surfade runt lite och kollade in olika stamtavlor/hingstar mm. undrar om någon kan hjälpa mig med en sak min häst... 2
Svar
39
· Visningar
6 209
Senast: zizzy1
·
Avel Två av mina hästar ska betäckas i år, den ena har väldigt starka hovar men kan bli öm på hårt underlag, den andra har lätt för att få...
Svar
2
· Visningar
922
Senast: Cessan
·
P
Avel Vad får "dålig" exteriör för effekt på ridningen? Tex vad får kohasighet för effekt , rakhasig ... Kort hals, lång rygg...etc etc 2
Svar
20
· Visningar
2 179
Senast: Sara-Ida
·
G
  • Låst
Avel Jag är en väldigt velig människa inom vissa områden. Jag har beslutat mig för att ta Aerline H till mitt sto (D-Day 935 - Martini... 5 6 7
Svar
134
· Visningar
9 600
·
C
Avel Som rubriken säger.- Vilken ålder e minimum o maximumpå en häst. Travare i detta fall.
Svar
8
· Visningar
2 326
Senast: chickwheels
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka