Sv: Ska jag eller ska jag inte?
Ni har helt missuppfattat mig! Det kanske är delvis mitt fel, då jag inte alltid har så lätt för att formulera mig i text.
Wilma har verkligen kapacitet för mer än La dressyr. Wilma är en underbar tjej, som inte alls är en typisk D-Day häst. Min tränare på skolan har haft en annan D-Day häst som han tävlade svår dressyr på och tränade med för Kyra. Han har ridit Wilma och lämnat ett omdöme om att han var chockerad. "Hon var då inte en typisk D-Day häst! Hon vart ju jättetrevlig!" Hon har dessutom ett djävulskt stabilt psyke i de mest stressande situationer och är inte alls nervig att rida ut på. På tävlingsplatser är hon väldigt lugn, men har hon inte tävlats på ett tag och kommer till en tävlingsplats, så kan hon vara ganska så jobbig. Det antar jag att fler hästar blir om de inte varit "ute på ett tag"!? Wilma älskar att hoppa och gör det bra, men hon har inte mera kapacitet än att ta sig runt en 1,20 bana som max. Jag tänker verkligen inte sälja henne för det! Jag är ingen seriöst satsade hoppryttare, så varför ska jag sälja min bästa vän och häst, som jag själv utbildat sedan hon bara var 4 år gammal? Nej, skulle inte tro det.
Figaro är relativt ny och har inte så gamla avkommor, men det gör han inte usel för det. Jag har sett föl på riktigt som är RIKTIGT fina! Om det inte blir en häst för mig, tänker jag sälja den. Den risken finns ju alltid, oavsett hingst och sto, eller hur? :smirk: