Ska jag eller ska jag inte?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Goldpilz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 134
  • Visningar Visningar 9 600
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ska jag eller ska jag inte?

Ta inte mitt inlägg så himla ordagrannt. Jag menade att hon skulle få betydligt mycket mer poäng om hon gjorde om det hela nu.

Om du inte menar vad du skriver ska du inte skriva det. Gjorde om vad? Hon är ju inte visad på vare sig kvalitet eller treårstest, vilket är de visningarna som ger individuellt underlag för blupen.

Läs ordenligt. Jag har flera gånger skrivit att Violetts helbror stod på min barndoms ridskola.

Om du inte menar vad du skriver ska du inte skriva det. Gjorde om vad? Hon är ju inte visad på vare sig kvalitet eller treårstest, vilket är de visningarna som ger individuellt underlag för blupen.

Wilma är visst visad, men det kanske inte står med på den hemsidan(?) som ni har varit inne och kollat på? Hon vägrade typ ut sig i hoppningen då och vart jättestressad. Hon var det när jag precis köpte henne också och det tog ett par år innan hon mognade rent psykiskt. Dressyr var och är även nu, hennes starkaste sida även om hon med lätthet hoppar 1,20 banor. Hon har fin teknik och har byggt upp ett djävulskt självförtroende! :love: Saken är den att Wilma är MIN kompletta hingst, så hingsten bör liksom i stort sett "bara" ha ett bra psyke och ha lite gång och vara lite mer åt allroundhållet med mest anlag för hoppning. ;)

Awakes sto hade dessutom en helsyster till en gammal ridskolehäst till mormorsmor, så den stammen kan jag rabbla i sömnen.

Jag läste ordentligt flera gånger, men fick detta till att Wilma hade en helsyster som var en gammal ridskolehäst, vilket jag inte fick ihop riktigt. :smirk: :)

Jag läste ordentligt flera gånger, men fick detta till att Wilma hade en helsyster som var en gammal ridskolehäst, vilket jag inte fick ihop riktigt. :smirk: :)

Det fuick ha med det til´l :crazy: :angel:

Ja, du får nog kontakta den där "hemsidan" (ASVH:s databas) för där står inga resultat med från vare sig kvaliteén eller treårs...

Ja, du får nog kontakta den där "hemsidan" (ASVH:s databas) för där står inga resultat med från vare sig kvaliteén eller treårs...

Har hört att fleras hästar inte har med informationen fullständigt. De måste vara rätt slarviga med sådant? :S

Då måste du läsa på ett väldigt konstigt sätt.

Violett lämnade Numir e Nurmi, exporterad till USA där han gick svår dressyr.

"Den hemsidan" är ASVH:s officiella med siffror som ligger till grund för avkommebedömning. De fel som hittats gäller stamtavlor och avkommor, att det varit fel på bedömningssiffror har jag inte hört.

"Den hemsidan" är ASVH:s officiella med siffror som ligger till grund för avkommebedömning. De fel som hittats gäller stamtavlor och avkommor, att det varit fel på bedömningssiffror har jag inte hört.

Inte fel, men de har glömt att hon gjort tester!

Då måste du läsa på ett väldigt konstigt sätt.

Violett lämnade Numir e Nurmi, exporterad till USA där han gick svår dressyr.

Nej, det är fler än jag som läste fel? Det är nog DU som skriver konstigt snarare. ;)

Inte fel, men de har glömt att hon gjort tester!

Om de har glömt bort det, skicka kopior till ASVH.

Jag har hittat kval. siffror på mina gamla tävlingshästar, står med utan namn. Så sidorna går ganska långt bak i tiden.

Eftersom jag påpekat släktskapet med ridskolehästen minst en handfull gånger antog jag att du skulle koppla. Jag hade uppenbarligen fel.

Har träffat väldigt många Aerline avkommor som haft bra o coola mammor, som blivit helt tokiga, så man ska inte lita på att han lämnar bra huvuden! Avkommorna som jag träffat är väldigt skarpa och rent utav hel-vilda!

det där har jag ganska svårt att tro på hur många avkommor har du stött på som har varit helt galna enligt dig? knappast 20 tal va?

kul att du bestämt dig för Aerline H om du är den jag tror så var det jag som tipsa dig om honom, tror han kan passa ditt fina sto riktigt bra.

kul att du bestämt dig för Aerline H om du är den jag tror så var det jag som tipsa dig om honom, tror han kan passa ditt fina sto riktigt bra.

Ja, du tipsade också om honom va? Jag pratade med ägaren och sådär och hon trodde det kunde bli en fin kombis! :)

De fel som hittats gäller stamtavlor och avkommor, att det varit fel på bedömningssiffror har jag inte hört.
Jo då det förekommer faktiskt. Vet ett par hästar vars resultat/icke resultat förväxlats. Några andra hästars resultat har blivit fel inskrivna - med fel poängssiffror.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
902
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
917
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
993
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 278
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Uppdateringstråd #2
  • Hull..?