Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

W
Avel Hej! Har nyligen köpt en ny häst(svhbl) som har en hingst i stamtavlan som jag inte kan hitta mer informaton om. Furioso B XIX. Vad...
Svar
5
· Visningar
891
Senast: asan
·
Avel Hur har det gått för er som förlorat ett föl eller ett sto i år? Har ni fått tag på amma? Eller har ert sto blivit amma? Hur fungerade...
Svar
6
· Visningar
1 618
Senast: Masse
·
B
Avel Är det prestation eller kvalite och hållbarhet. Själv så vill jag ha hållbarhet i svenska halvblodsaveln. För ca 20 år sedan så var det...
Svar
9
· Visningar
947
Senast: Görel
·
K
Avel Vad vet ni om irish draught hingsten Island King? Hade varit kul med bilder. / Ketchup
Svar
2
· Visningar
675
Senast: ketchup
·
Avel Förra året så minns jag att vi hade en populär tråd där alla skrev på vilket dygn fölet kom för att vi sedan räknade ut genomsnittet...
Svar
2
· Visningar
1 104
Senast: Trissa
·
F
Avel Det är första gången jag skriver i denna del av forum.. Men men. det är så här jag har ett varmblod sto. Hon är en väldigt fin häst och...
Svar
4
· Visningar
903
Senast: Falskhet_
·
Avel Jag har suttit och läst lite här på avels forumet och det dyker bara upp nya frågor hela tiden, så jag hoppas att ni med erfarenhet kan...
Svar
3
· Visningar
864
Senast: Elma_vip
·
B
Avel skulle gärna vilja veta lite mer om denna hingsts avkommor å egna prestationer...:bump:
Svar
4
· Visningar
858
Senast: Redkiss89
·
M
Avel 1993, e:Voltaire-Furiso Vad har denna hingst gjort i livet?? Har för mig att han är hopphäst? Avkommor?
Svar
1
· Visningar
662
Senast: furioso
·
Avel Vad säger ni så fall om stammen Gracio- Amor- Cartoonist? Tackar på förhand/ AKO
Svar
7
· Visningar
1 560
Senast: Noa
·
W
Avel Hur gör du? Jag låter mitt sto vara i fred tills fölet har diat ordentligt och har kommit till ro. När den har lagt sig ner och...
Svar
15
· Visningar
2 205
Senast: annalisa
·
H
Avel hur lång tid tar det innan man kan göra dräktighetstest.
Svar
4
· Visningar
812
Senast: Nafayette
·
B
Avel Har ett sto e: Robin Z. Gångartsdiplom. Lågställd och tung i typen. Vad skulle ni föreslå för hopphingst till henne.
Svar
10
· Visningar
1 424
Senast: barbarella
·
C
Avel Tacksam för tips om vilka fullblodhingstar (dressyr) som används i halvblodsaveln idag då jag skall betäcka mitt sto som är av gammal...
Svar
11
· Visningar
1 154
Senast: Solis
·
E
Avel Jag undrar lite över vad detta är för en hingst. Meriter, utseende? Hittar inget på nätet så ni kloka Bukefalister vet säkert :)...
Svar
17
· Visningar
1 943
Senast: carwes
·
Avel Funderar på honom faktiskt till vårt Irco marco sto, Cardento har ju varit en annan kandidat men han verkar bara finnas på fryst och då...
Svar
4
· Visningar
1 076
Avel Jag har bestämt att mitt sto ska föla hemma i år eftersom förra årets fölning inte gick bra. Jag vill ha full koll med kameraövervakning...
Svar
3
· Visningar
796
Senast: maria_b
·
E
Avel Kan vi "en gång för alla" reda ut vilka raser han består av? Jag är inte intresserad utav huruvida han tillhör det ena eller andra...
Svar
11
· Visningar
1 900
Senast: poloplayer
·
Avel Det verkar som om jag står i en riktig mardrömssituation:cry: Jag har med största sannolikhet fått in kvarka i mitt stall där mitt...
Svar
13
· Visningar
3 321
Senast: corzette
·
B
Avel Jag letar efter en skäckhingst att betäcka mitt skäcksto med. Nån som vet någon eller några? 2 3
Svar
48
· Visningar
7 486
Senast: Smillan40
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Budget samt tid för hund
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈