Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur vet jag att hingstar som klarar bruksprovet här i Sverige är bra i "huvudet"? Hur vet jag som stoägare att hingsten inte väver, är krubbitare eller står på bakbenen när den ska ledas till hagen?
Hur kan man välja hingst efter hingstägaren???????? Vill man inte få en så bra avkomma som möjligt?????? Då ligger ridponnyaveln risigt till!!!!!!
Eller hingstar med halvblod i sig-hur vet man att de håller ponnymått?
Tråkigt att du råkat ut för det. Men om man använder sig av hingst på semin behöver man ju ej ha sitt sto just hos hingsthållaren.
Eller hingstar med engelskt fullblod i sig - hur vet man att de håller ponnymått?
Hmmmmm tycker jag känner igen liknande tongångar från tidigare inlägg......Jag har verkligen ingående studerat (läst mig till) alla ridponnyhingstarnas stammar, avkommor och egna meriter innan jag bestämde mig för vilken "linje" jag skulle följa. Tycker det är alldeles för mycket allsköns blandning i många av hingstarna, och avkommorna ska man ju inte tala om. Några hingstar har russ, haflinger m.m. i bakre led! Förstår ej detta. Betäcker man med en sån hingst vet man ej vad som tittar ut! Eller hingstar med halvblod i sig-hur vet man att de håller ponnymått? Har själv ett halvblod efter Master som har fantastisk gång. Men barnhästar-nja....
Har läst inlägg angående Anna Svanlunds ridning. Hon är ett riktigt proffs så hon vet nog vad hon gör!!!!!
Hmmmmm tycker jag känner igen liknande tongångar från tidigare inlägg......
Ang A.S's ridning, om det är din åsikt att när ryttaren sitter extremt tillbakalutad och skänklarna i flanken på ponnyn och det är korrekt och proffsig ridning så är det illa ställt med dressyrens framtid i sverige.
För det första har jag aldrig skickat ett enda inlägg på webben i hela mitt liv, så det där kan du lägga av med!
För det andra så har A.S. visat fram ett antal hingstar och kom 7:a respektive 6:a i UNGHÄST-VM. Så det står nog bra till med den svenska dressyren. Tänker härmed ej diskutera A.S`ridning nåt mer.
För det första har jag aldrig skickat ett enda inlägg på webben i hela mitt liv, så det där kan du lägga av med!Hmmmmm tycker jag känner igen liknande tongångar från tidigare inlägg......
Ang A.S's ridning, om det är din åsikt att när ryttaren sitter extremt tillbakalutad och skänklarna i flanken på ponnyn och det är korrekt och proffsig ridning så är det illa ställt med dressyrens framtid i sverige.