Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Avel Funderar på att betäcka mitt halvblodssto i år och har tittat lite på Ravell 959. Finns det någon här som har avkommor efter honom? Han... 2
Svar
21
· Visningar
3 807
Senast: kicket
·
Z
Avel Jag har en hingst som har fullt upp med att hålla koll på damerna och han stressar fram o tillbaka hela dagarna, mestadels i trav och...
Svar
12
· Visningar
1 510
Senast: Zolitary
·
Avel Är rätt okunnig angående härstammning och så. Ska betäcka nästa vår och vill nu fördjupa mig i detta ämne, och tänkte lämpligen börja...
Svar
6
· Visningar
994
Senast: Görel
·
D
Avel Hur blev de (ditt eller andras du har sett)? Hur ser de ut exteriört, färg, gångarter och temperament? Berätta!
Svar
2
· Visningar
858
Senast: miss_Ellie
·
  • Låst
Avel Jag tänkte att det här skulle bli en mer komplett tråd. Skulle här önska att ni som har egna avkommor, alltså ni som fött upp en häst...
Svar
1
· Visningar
610
Senast: ameo
·
A
Avel Någon som har kort på denna nygodkända hingst? :D
Svar
3
· Visningar
1 077
Senast: Matti
·
D
  • Låst
Avel Hej allihopa! Jag undrar om det finns några på det här forumet som har eller känner till någon bedömd avkomma efter Don Primero? Jag... 9 10 11
Svar
212
· Visningar
15 486
·
  • Låst
Avel Har en liten fundering över hur representanter för "vilken ras som helst" ställer sig till avel med recessiva anlag. Med recessiva anlag... 12 13 14
Svar
273
· Visningar
18 773
·
B
Avel Någon som kan berätta mer om denna hingst, vad han ger för avkommor o.s.v..
Svar
1
· Visningar
733
Senast: Gabby_Ossi
·
Avel Skulle ni rekommendera till mitt sto :idea: . Skulle vara kul att få höra vad ni har för förslag även om jag inte har några tankar på...
Svar
18
· Visningar
1 368
Senast: pastejja
·
L
Avel Jag är väldigt intresserad av hingsten Vivaldi :love: (trots att han inte lever längre?) Jag skulle uppskatta om någon kunde hjälpa...
Svar
12
· Visningar
1 052
Senast: Pam
·
Avel Vad betyder siffran 47 här? http://ihbc.se/app/servlet/ShowRid48ny?Intidnr=8257&Kon=2 Betyder det att Yennifer och Yerika kommer ur...
Svar
17
· Visningar
2 012
Senast: boccia
·
O
Avel Har en Takenar kille med grå papper, något som jag inte har reagerat över förens dax för 3-års test. Vi får bara vara med i mån om...
Svar
4
· Visningar
783
Senast: Oggie
·
M
Avel Jag skall få två föl efter Carland, men vad gör han tävlar han inget ting, det är skillnad mot andra hingstar i samma årgång är det...
Svar
12
· Visningar
1 498
Senast: FT_ryttare
·
G
Avel Jag undrar lite om vad ni tycker om CC Chagal? Jag tycker att han är en jättefin arabhingst som verkar till att ha hög ridbarhet och bra...
Svar
3
· Visningar
1 260
Senast: Milosari
·
D
Avel Finns det redan en juvertråd ?? (Isåfall länka gärna, jag kan inte hitta den) Mitt sto började fylla sina juver nu i veckan, idag är...
Svar
1
· Visningar
890
Senast: _Moatje_
·
L
Avel För drygt en vecka sedan kastade en unghäst i mitt stall sitt 9 månader gamla föl pga abortviruset. Jag har förstått att det är väldigt...
Svar
6
· Visningar
1 386
Senast: Pegija1
·
K
Avel Någon som vet ngt om honom? Var finns han nu? Tävlar han? Är han verksam i aveln? Tacksam för all info
Svar
7
· Visningar
942
Senast: savage
·
P
  • Låst
Avel 1)Om mamman och pappan båda är skimlar är det 100% att fölet också blir det då eller spelar det ingen roll ? 2)Om mamman är grå...
Svar
4
· Visningar
859
·
O
Avel Finns det någon som kan tipsa mig om vart man kan köpa "nappflaska" till föl? Finns det kanske att få tag på omkring Skövde med omnejd...
Svar
11
· Visningar
1 698
Senast: CK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka