Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Avel Har någon varit med om detta tidigare? Har ett föl (Född i Maj) som jag håller på att avänja då modern har svårt att hålla hullet...
Svar
3
· Visningar
1 220
Senast: Elektra_92
·
Avel För mitt egna intresse är jag nyfiken av vad för exteriör på hingst som skulle passa till mitt sto. För att väga upp hennes eventuella...
Svar
15
· Visningar
1 435
Senast: Zuzzi
·
J
Avel Nu finns det säkert trådar om det här man jag har letat o inget hittat. Länka gärna om ni vet någon :) Jag ska i framtiden betäcka...
Svar
10
· Visningar
1 365
Senast: DLX
·
S
Avel Vet inte om man får "hänga" ut hingstar här men gör ett försök. Undrar om ni har några tips på hingstar som lämnar trevliga...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
9 342
Senast: Tina64
·
Avel Vet inte om frågan passar här eg. men gör ett försök. Vad har ni för erfarenheter kring överbyggda unghästar? Tex. att är den...
Svar
6
· Visningar
1 589
Senast: Masse
·
Avel hejsa Hur mycke vokser jeres föl ca om måneden? Vores 7 mdr hingste föl har på 1½ mdr vokset 5-5,5 cm. Er det mycke eller meget...
Svar
3
· Visningar
786
Senast: sassiball
·
Avel hur stämmer det? har ni som avlar sett nåt samband på det?
Svar
5
· Visningar
1 256
Senast: Gisburne
·
P
Avel hej, min fölis (sw hbl) har nu fått en grov hals och han har breda jag skulle säga ganska grova leder, från att tidigare ha varit...
Svar
2
· Visningar
833
Senast: pialotta
·
P
Avel Ska betäcka min 06:a i vår (är ju snart dax :o) Och håller på att kolla lite på hingstar. Någon som vet hur Berlin lämnar? Stort...
Svar
1
· Visningar
767
Senast: KickiH
·
S
Avel Väldigt svårt att säga förstås, men om det gäller ett sv. halvblod född 2006, som i nuläget är ca 1,57, hur stor kan den förväntas bli...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: Sar
·
Avel Någon som har eller känner till några avkommor efter Lancier? Är sugen på att köpa en 4 årig valack efter han. Den verkar kanon och har...
Svar
14
· Visningar
1 263
Senast: Zondell
·
V
Avel Är det någon som har några bra tips vart man kan spåra en uppfödare? Om det finns något register någonstans med halvblodsuppfödare eller...
Svar
2
· Visningar
865
Senast: ameo
·
M
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt sto 2010 hade jag tänkt. mitt sto är född 2006 alltså hennes första föl. Vill gärna ha tips på hingstar...
Svar
9
· Visningar
1 219
Senast: _MickiZ
·
C
Avel Källa hästmagazinet.se Lättare att importera hingstsperma (2008-12-18 00:10) Från och med den 1 januari 2009 blir det enklare för...
Svar
1
· Visningar
976
Senast: Cyllene
·
Avel Har ett stoföl som jag vill betäcka senare. Hon är efter Guido-fullblod, och är ädel. Bra psyke och ben/kropp. Kommer nog att bli runt...
Svar
7
· Visningar
1 106
Senast: ragge
·
Avel Jag har köpt ett föl som passet inte har kommit på ännu...hon är efter fullblod/Guido, hon är född i sverige. Vad kommer det att stå i...
Svar
1
· Visningar
622
Senast: ameo
·
Avel Kanske är en jätte dum fråga men jag blir lite oroad gällande vår unge född nu 08.. är 7.5 månad gammal. Han växer så in i vassen och...
Svar
14
· Visningar
1 885
Senast: Fenestra
·
T
Avel Efter lite diskussioner om Shogun här på forumet hittade jag till Segorps hemsida och fastnade för Pomme Royal, som i mitt tycke har...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 266
Senast: Ecs
·
L
Avel Nu har den kommit! Köpte den i Globen. Wow va fin den är, man kan titta hur länge som helst på alla fina bilder!:banana:
2 3
Svar
40
· Visningar
4 693
Senast: Elektron
·
K
Avel Har sökt på hingsten arabhingsten Chamrock och har märkt att det i alla fall tidigare varit mycket frågor om honom. Vad är det som gör...
Svar
2
· Visningar
858
Senast: Bewelinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • ”Hund” 2005-2010
  • Uppdateringstråd 31