Hingstboken

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare lelleman
  • Startdatum Startdatum
Sv: Hingstboken

Falsk marknadsföring är det i vilket fall som helst!

När jag skummade innehållsförteckningen saknade jag flera hingstar, men det är bara Fille och Lambo jag minns inte fanns. Vet inte om Fille ska vara i avel nästa år men jag har tagit reda på att Lambo ska det...

Sitter nu med mitt exemplar utav boken, den är nog det bästa som har hänt för oss sto ägare men även för andra häst intresserade.:idea:
Tråkigt att inte ALLA hingst ägare tog chansen och var med.

Fick min igår, Gud vilken fin bok :bump:, den är verkligen värd sina 450 kr! Håller med föregående att det är tråkigt att inte alla tagit chansen att visa sina hingstar.

Håller absolut med er..
Jag blev verkligen positivt överraskad över boken och alla fantastiska bilder.
Det var verkligen en högtidsstund här hemma när vi tillsammans tittade igenom boken igår...och skänkte svärföräldrarna en tacksamhetens tanke som ger oss boken som julklapp!!..:))

Jag tycker också att boken var mycket fin men det var ju synd att alla inte var med. Otroligt fina bilder.

Kul att några positiva människor har köpt den!!
Även om ens favorit hingst inte är med kan man ju njuta av fina bilder på hingstar som man kanske i vanliga fall inte tycker är så fina!!

Det handlar ju inte om ifall favoriter är med eller inte utan ifall den ger en heltäckande bild av vilka hingstar vi har i vår avel, vilket den inte gör när en av våra elithingstar saknas.

Men det är väl inte ett riktigt resonemang att en bok ska "bojkottas" för att hingstägaren är för "snål" att vara med? Jag tycker initativet är jättebra, och hoppas att fler hingstägare ska se Nödvändigheten av att profilera sig. Stoägarna hittar inte till hingsten bara för att den är bra om man väljer att inte göra någon form av reklam för den alls.
Och kostnaden att annonsera var ju inte högre, än som någon nämnde, en betäckning. Därtill med servicen att kunna få nya fina bilder.
Det tyska orginalet täcker ju inte upp ALLA tyska hingstar, utan just ett urval av dem.
Jag hoppas projektet går runt så det kan bli fler böcker, och fler hingstägare väljer att vara med i nästa upplaga.
Det är tydligen planerat någon form av hingstkatalog av samma företag som ska göras efter bruksprovet. Hur den ska se ut vet jag inte.

Men det är väl inte ett riktigt resonemang att en bok ska "bojkottas" för att hingstägaren är för "snål" att vara med? Jag tycker initativet är jättebra, och hoppas att fler hingstägare ska se Nödvändigheten av att profilera sig. Stoägarna hittar inte till hingsten bara för att den är bra om man väljer att inte göra någon form av reklam för den alls.
Och kostnaden att annonsera var ju inte högre, än som någon nämnde, en betäckning. Därtill med servicen att kunna få nya fina bilder.
Det tyska orginalet täcker ju inte upp ALLA tyska hingstar, utan just ett urval av dem.
Jag hoppas projektet går runt så det kan bli fler böcker, och fler hingstägare väljer att vara med i nästa upplaga.
Det är tydligen planerat någon form av hingstkatalog av samma företag som ska göras efter bruksprovet. Hur den ska se ut vet jag inte.

Jag håller fullständigt med om ditt resonemang.
Det var inte en dag för tidigt att vi fick ut denna bok, och de hingst ägare som valde att inte vara med denna gång kommer att vara med nästa gång om vi har tur.

Jag säger inte att den ska bojkottas bara att jag inte är intresserad av att köpa den eftersom alla hingstar inte är med och att det är åtminstone en betydande hingst bland dem som saknas (hade han inte betytt något hade han inte fått elit).

Det spelar väl ingen roll vad hingsten betyder i den här boken? Alla hingstar har erbjudits möjlighet att vara med oavsett vad de presterat...

Själv kan jag känna att jag vet allt som finns att veta om de hingstar jag har och de jag betäcker med (annars hade jag inte betäckt med dem). Den här boken känns som ett komplement till det som finns sen tidigare och dessutom är den vacker!

Jag kommer inte betäcka med någon hingst som finns med i den men ändå har jag köpt den. Dessutom tre extra ex som jag ska ge bort som present!

Om den nu bara kan behaga dyka upp någon gång... (muttrar).

Så du menar att bara för att Feliciano fått en elit-utmärkelse så skulle inte hans ägare behöva betala för att vara med? Ska ett privat företag sponsra deras sidor? En hingst som haft så mycket ston som han borde nog allt ha en liten summa budgeterad för reklam.

Här är en till som väntar...
De sista böckerna är utskickade i fredags så de dyker väl upp när som helst (hoppas jag)

Så du menar att bara för att Feliciano fått en elit-utmärkelse så skulle inte hans ägare behöva betala för att vara med? Ska ett privat företag sponsra deras sidor? En hingst som haft så mycket ston som han borde nog allt ha en liten summa budgeterad för reklam.

Hur i hela världen kan du tolka mina inlägg till det:confused:

Jag tycker att boken är ointressant eftersom den inte är heltäckande och blev väldigt besviken när jag såg det i Globen. Själv har jag full koll på vilka hingstar som finns i avel och behöver inte någon vacker bok.

*kl*

Jag bläddrade genom boken i butik igår och den är hur fin som helst! Står helt klart på önskelistan för min del!

Visst är det tråkigt att alla hingstarna inte är med, men vad skulle initiativtagaren till boken göra? Lägga ner hela idén för att några hingstägare är för snåla?

Nu har jag fått mina ex och det är superfin verkligen.

Det jag funderar på är att det är rätt många hingstar med som inte är godkända av ASVH. Det tycker jag är mer störande än att inte alla godkända finns med!?

Tycker du? 450 kr tycker jag är ett rätt normalt pris för en bok i den kalibern, bara 200 kr mer än vad den (i bokmått mätt) simpla hingstkalendern.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 081
Senast: Piaff
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 657
Senast: Raderad medlem 149524
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 023
Senast: Rosett
·
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
295
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka