Vad har Pomme Royal gett?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare taskmört
  • Startdatum Startdatum
Sv: Vad har Pomme Royal gett?

Han är använd till min gamla tävlingshäst, jag tyckte han hoppade super bra.

Jag syftade bara på ryttarbytet och tyckte att den ryttaren som red på bruksproven skulle fortsatt att rida honom

Dagolina skrev:
hej

Jag har ett korsningssto, Day Dream, efter Positano H som är efter Pomme Royal,
mamman är vårt New Foreststo Dagolina.

Jag kan i alla fall säga att Positano H nu är såld till USA för några veckor sedan, för er som undrar vart han tagit vägen. Att han har varit fråntagen från aveln beror på att hans ägare inte ansett sig ha tid, småbarns mamma:crazy: , att matcha fram honom till hingsvisningarna.

Om du vill se hur Day Dream ser ut så gå in på vår hemsida, finns kort på henne när hon var 3 år, har inte hunnit lägga in nya. kan ialla fall säga att jag träffat både Pomme Royal och Positano H flera ggr, och de är mycket trevliga individer båda två. Kan dock hålla med om att avkommorna kan bli ganska busiga...

Day Dream är dock mycket lättlärd och har en enastående hoppteknik, fick mycket berömm på treårs testet. Domarna var så imponerade av henne att vi fick lova att ringa dem efter testet för de ville veta mer om henne :) .
Hej jag vill bara svara på vad du skrev så är dina uppgifter inte riktiga ,Positano H är inte såld till USA han har bara fått åka ner till sin Ägare som har flyttat till USA.... så det inte blir några missförstånd...tack

Pratade själv med ägarens mamma och hon sa i alla fall att han skulle till USA fär att säljas?

Eller har jag bara missförstått det hela?
Det vore ju mycket roligare om ägaren ska ha kvar honom och själv tävla i USA!!!

Jag har en avkomma efter pomme royal. Han är 174cm hög och rör sig bra och hoppar bra. Tävlar honom i både hoppning och dressyr. Han är min pärla. :)

Senast ändrad av en moderator:

det blev en liten escada till slut som är mycket långbent men ser ut som sin far.mörkbrun och 4 vita ben och stjärn och snopp.är lika härlig som sin mor som är efter torbolt - unesco - pompe

Rider en häst efter Pomme Royal. En snygg häst med lite utstrålning, ok gångarter (plus för galoppen, där han har ett fint register) och hoppar ganska bra. Hyfsat stadig utan att vara grov, inte lågställd.

Tittig (kanske ärvt från pappan?), och går inte att rida ute själv på något trevligt sätt. (allt är läskigt!). Snäll att hålla på med och så, men med mycket attityd, och en häst man måste passa ganska mycket när man rider (framförallt hoppningen), annars drar han och gör som han själv vill. Inte mycket bjudning, och går emot skänkeln. Ändå rolig att rida, eftersom det är en häst som har lätt för sig, och ändå inte har något emot att jobba, om man tar honom lite på hans villkor.

*KL*
YR hästen Vorstenbosch med Saga Wolgers är e P R. Han är plac i 1,45 och startata några 1.50. Han ingår i YR utmanartruppen iår tror ja. jättetrevlig häst.

Utmärkt tävlingshäst, ska jag kanske tillägga - på tävling är han fokuserad på sin uppgift, vet vad han ska göra och "letar" hinder.

Var medryttare på en PR-avkomma som jag tyckte mycket om. Inte mycket till steg, men trevlig att hoppa. Svårriden då han gick bakom handen om man inte passade sig. Berodde antagligen på förra ägaren som red med inspänningstyglar när han var 3 år:( . De måste ha varit rädda för honom eller nåt. Han var också rädd för saker, det krävdes stor övertalning för att få honom göra något som han inte hade tänkt sig. Var tvungen att rida med martingal, annars kunde man få hans nacke i huvudet. Inte roligt.

Han var liten i sina rörelser som sagt. En av de första gångerna när jag ville rida en annan avskrittningssväng än han var van vid så ställde han sig och studsade växelsvis på framfötterna resp. bakfötterna. Ungefär som om man satt på en gunghästJag tänkte, vadsjutton håller han på med??? Märktes knappt, väldigt lätt att sitta kvar, blev bara full i skratt:D Vi blev väldigt goda vänner efterhand. Nu finns han tyvärr i Norge:(

Såg Poet på en hingstvisning för ett par år sedan. Jag som gillar fälttävlan och långgalopperade hästar blev mycket förtjust i vad jag såg. Tyvärr verkar det finnas för få avkommor efter honom. Någon som sett vad han gett för något?

knapplån

Detta är ju en gammal tråd som ploppat upp igen.
Pomme Royal är sänkt till avelsvärdeklass C numera...

Var medryttare på en PR-avkomma som jag tyckte mycket om. Inte mycket till steg, men trevlig att hoppa. Svårriden då han gick bakom handen om man inte passade sig. Berodde antagligen på förra ägaren som red med inspänningstyglar när han var 3 år:( . De måste ha varit rädda för honom eller nåt. Han var också rädd för saker, det krävdes stor övertalning för att få honom göra något som han inte hade tänkt sig. Var tvungen att rida med martingal, annars kunde man få hans nacke i huvudet. Inte roligt.

Det där låter exakt som hästen jag rider! Han går också gärna bakom hand, man får passa honom. Tror dock inte han har blivit riden med inspänningstygel. Martingal är ett måste vid hoppning, lärde jag mig efter några fläskläppar.:D Vill han inte göra något, så vill han inte. Då går han därifrån (stallpersonalen är måttligt förtjust.:angel: ).

Inte elak, dock. Lägger aldrig öronen bakåt mot folk, men väldigt bestämd i sina åsikter. "Tack, men nej tack!", typ.

Vad var det för möderne på hästen du red?

Adastra 18118 e. Imperator-Toe Hold xx. Lite kul att jag efter att ha slutat rida Pomme så började jag som "hjälpreda" hos min dressyrtränare och det visade sig att hon haft Adastra och visat henne på kvalitén.

Har funderat lite på Pommes humör och hans, i vissa fall, ideér om hur saker och ting skulle vara. Det berodde nog på dålig hästhantering. Jag hade väldigt få problem med honom efter en lång tid av tålmodigt nötande och mycket uppmuntran. Men visst poppade det upp saker ibland ändå:smirk:

Så är avkomman jag ridit också - han har stått hos nuvarande ägare sedan ett halvår ungefär, och under den tiden har han förbättrats väldigt mycket, och tolererar mycket nu som han inte ville gå med på i början. Men det verkar som tålamod är medicinen - någon provade att ta en fight med honom istället, för att han skulle ge sig, men det fungerade inte alls. Han blev bara mer och mer förbannad och envis.

Jag känner nog igen det där.Jag uppfattade Pomme som en stolt häst.

Finns det ingen som sett någon Poetavkomma???

Har funderat lite på Pommes humör och hans, i vissa fall, ideér om hur saker och ting skulle vara. Det berodde nog på dålig hästhantering. Jag hade väldigt få problem med honom efter en lång tid av tålmodigt nötande och mycket uppmuntran. Men visst poppade det upp saker ibland ändå:smirk:

Väcker liv i gammal tråd.
Jag tror inte att Pommes humör beror på dålig hantering. Att Positano H har ett speciellt humör är ingen hemlighet. Numera.
Vi har en 5-åring efter Positano H och hennes humör är hemskt. Två andra syskon (de är däremot helsyskon) är ljuvliga men hon är fruktansvärt testande av alla, hela tiden. Känns opålitlig. Men vi får se vad hon kommer att prestera. Hoppanlag har hon.
Ärvde tyvärr helt mammans utseende förövrigt, bara humöret verkar vara från pappan. Hoppanlagen finns på båda sidor så..

Någon som vet något om Positanos liv i Usa?

Hej,
jag har en jättefin Pomme Royale avkomma, han är en super allroundhäst, hoppar banor på 1.30 och har vunnit två la:4 dressyr. är dock ganska speciellt och kan bli het om man inte är lugn själv... Jag har lärt mig massor på denna fina häst =)

Sist jag pratade med fd agaren sa hade han minst 11 avkommor i USA och hade gatt felfria 140-150 klasser.
Nu ar han sald till en ryttare som inte tavalar sa hoga klasser an, och han bor i Canada pa sommaren och i San Diego pa vintern tror jag.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Skottlossning på skola
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka