Vad har Pomme Royal gett?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare taskmört
  • Startdatum Startdatum
Sv: Vad har Pomme Royal gett?

Jag känner nog igen det där.Jag uppfattade Pomme som en stolt häst.

Finns det ingen som sett någon Poetavkomma???

Jag har en avkomma efter Poet. Han e 2½ år och är ganska liten än så länge. Kanske 158 el ngt sånt.
Totalt orädd, oftast lätthanterad. Hoppar utan problem 140 :grin: (han tog staketet som tvååring)
bra rörelser.

har hört rykten om att pomme blivit kastrerad? Någon som hört nått om detta?

Han har enligt BLUP-sidan betäckt 4 ston i år (trots att han är sänkt till C och ej godkänd hingst längre), så i så fall måste det ha skett nu i höst.

Någon som vet varför han blev sänkt?

Jag har sett en avkomma under flera år och den är inte rolig att ha att göra med.
Köptes som dressyrhäst men stod mest på bakbenen..
Hoppades lite smått men ägaren var livrädd för han betedde sig så illa.
Men sen började han ridas av en riktigt skicklig ryttare och nu tror jag han är i england med denna ryttare och att det går riktigt bra. Tävlas ganska höga klasser i hoppning.

En väldigt snygg och flott häst men också skarp. Krävde verkligen sin ryttare..

Någon som vet varför han blev sänkt?
Hingstarna sänks till C för att deras sammantagna förärvning ligger för långt under medel. Enstaka topp-avkommor kan inte uppväga flertalet mediokra.
Meningen är ju att våra avelshingstar ska föra aveln framåt och inte tvärt om.

En kik på hans senaste Blup kan säkerligen också ge en fingervisning om orsaken.

Jag hörde att han tillbringat betäckningssäsonger utomlands och inte fått tillgodräkna sig dom avkommorna-därav sänkning till C.
Men som sagt, en hörsägen.
Jag har två avkommor till Pomme U Sto e: Bonaparte-Cortez en född 2006 som mäter 153 cm i dagsläget (Pygmé..hehe) Snäll trevlig och mycket vettig häst. Alltid diskutabel. Uppsutten och under slutskedet av inkörning. Förbereds för treårstest men jag visar henne inte för hon är lite inkorrekt i ett fram samt storleken. Vi hoppas det blir en trevlig allroundhäst som vi kan ha skoj med.

Lillasyster-07 är idag 152cm dvs i stort sett lika stor som 2 åringen och överbyggd. Hon har lite mer attityd men ändå väldigt vettig att hantera och jobba med. Tanken är att hon skall visas på treårstest om hon fortsätter utvecklas.
De har en ganska vaken och känslig mamma kan tilläggas.

Poet tävlas av junior idag i medelsvåra dressyrklasser. Jättejättesnygg häst som verkligen syns.

*kl*

Alla PR's avkommor jag sett har varit benägna till mer eller mindre underhals, trots olika ryttare. Sammanträffande eller inte...

Jag har träffat på 2 stycken Pomme Royal avkommor.

Bla Poet som är halvbror till mitt sto, och han är en mycket trevlig individ.

Han tävlas av en 17 årig tjej idag som har kommit med i Landslaget på honom, och det talar ju lite för sig själv =)
Som när han var på Grevagården på en stor tävling i ett stall med massa ston så var han lugnast av dom alla. och visade prov på ett coolt psyke.

En vän till mig har en halvsyster till honom också o hon är i sig också kanon.

Sen vet jag en valack efter PR som är kanon, stor o lätt i typen , hoppa kanon o även ett riktigt bra psyke.

så ja tror att Pomme Royal allt duger mer än väl =)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIX
  • Mens
  • Skottlossning på skola

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka