Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Fick hem ett nytt sto här som enligt utsago har god stam. Jag kan absolut ingenting om Halvblod (Svenskt Varmblod) och tänkte höra med...
Svar
12
· Visningar
1 749
Senast: sona
·
D
Avel Enligt Tidningen Ridsport har Robin Z avlivats pga hälsoskäl. http://www.tidningenridsport.se/Article.aspx?m=45207&a=90034
2 3
Svar
41
· Visningar
6 954
Senast: Pazuzu
·
Avel Har köpt en ny häst för två månader sen och jag börjar bli riktigt sugen på att ta föl på henne. Kanske inte nu, men om ett år eller...
Svar
3
· Visningar
1 021
Senast: Mariaauto
·
Avel hejsa Jeg synes det kunne være interresant at høre hur store jeres föl på 7 mdr er/var til lidt sammenligning :-) Og evt. hur...
Svar
1
· Visningar
711
Senast: workahlic
·
Avel Det är nu dags att separera mitt sto och hennes 8-månaders hingstunge halva dygnet, för att om några veckor separera helt. Jag har haft...
2
Svar
28
· Visningar
2 402
Senast: Antiqua
·
M
Avel Hej! Nu har jag bestämmt mig för att skaffa ett föl efter mitt sto (Turbanrose). Men jag vet ej efter vilken hingst!! :confused:.Det...
Svar
4
· Visningar
851
Senast: Bellini
·
M
Avel Jag har en fråga. Jag har ett sto som jag ska betäcka nästa år, och jag vet inte vilken hingst jag ska välja till henne. Jag vill ha en...
Svar
6
· Visningar
994
Senast: Tintin
·
L
Avel Någon som vet något om dessa hingstar eller har en avkomma efter dessa. Har lite information om dessa men vill gärna veta mer!!!:d
Svar
7
· Visningar
1 104
Senast: Laahra
·
Avel Nån/några här som har nån avkomma efter honom? Bilder och info tack :)
Svar
2
· Visningar
991
Senast: ezze79
·
S
Avel Berätta om era tankar och erfarenheter! Jag har nästan bestämt mig för att betäcka ett sto f. -96 nästa år. Det kommer isåfall bli...
Svar
15
· Visningar
1 608
Senast: sundance
·
M
Avel undrar om det finns någon här på bukefalos som kan berätta allt om nordsvenska hingstarna: Bellman Belltino och var har ni hittat den...
2 3
Svar
41
· Visningar
7 425
Senast: KungTulle
·
V
  • Låst
Avel Hej! Hur har det gått för er som betäckt era ston nu i år? har de blivit dräktiga? Jag skulle vilja hålla en tråd för fölen 09 sen så...
Svar
14
· Visningar
1 354
Senast: ameo
·
C
Avel Hejsan Är det någon som vad min häst får för färg i passet om hon nu har rosa papper i ett tyskt pass.. Vad blir det för färg i ett...
Svar
2
· Visningar
851
Senast: ameo
·
C
Avel Vilka av hingstarna vid champonatet och auktionen nere i Falsterbo tror/vet ni kommer fram till bruksprovet nästa år? Det fanns en...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
14 196
Senast: Northern
·
Avel Man kanske ska bege sig över sundet den 5-8/3 2009, för danskarna har tagit ut en hel del hingstar med intressanta härstamningar till...
Svar
19
· Visningar
4 740
Senast: Northern
·
Avel Skulle vara intressant att få veta om det finns ngn mindre gångartshingst alternativt en hingst som lämnar lite mindre?
Svar
9
· Visningar
1 272
Senast: Masse
·
C
Avel Jag har hittat min drömhäst, alla kategorier! Stammen, färgen, potentialen, och utstrålningen. Inte sett hästen IRL men bara på bilderna...
Svar
6
· Visningar
1 171
M
Avel Har en 2 åring född mitten av oktober 2006 idag är han cirka 148. Skulle vilja ha lite tips från er vad tror ni om slutlig storlek. Han...
Svar
2
· Visningar
773
Senast: Masse
·
Avel Jag ska troligtvis betäcka om mitt sto till sommaren. Vid ultraljudet förra året hade hon cystor och lite sånt, så det är svårt att...
Svar
5
· Visningar
4 157
Senast: QuickStar
·
L
Avel Alla som sysslar med avel vill på ett eller annat sätt "skapa" en individ som ska vara trevlig att rida o vara friskt. Att ha en god...
Svar
11
· Visningar
1 740
Senast: wolken fee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Hjälp!
  • Uppdateringstråd 31