Hingstar fram för bruksprov?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare clownen
  • Startdatum Startdatum
Sv: Hingstar fram för bruksprov?

Rent generellt ska den ha en genomtänkt stam genom flera led. Dvs ska den hoppa ska det vara gedigen hopphärstamning och gärna från ett meriterat möderne.

Den ska vara exteriört korrekt och av bra modern typ.

Den ska vara ren från OCD och spatt se inlägg ovan.

Sist men inte minst ska inte vara bra, den ska vara bland det bästa - helst allra bäst. ;)

Lättast är att ta hjälp av någon som gjort det förr. Det är mycket att tänka på...

Ja precis, det förstår jag:laugh: Jag vill inte gärna skriva ut här vilken hingst det är förrens köpet har gått igenom, men kan jag PM:a info till dig? Så kanske du kan säga vad du tycker/tror?:laugh:

***Putt***

Kanske är det någon annan här som är duktig på det här med hingstar som kan tänka sig titta på min hingst och hans stam?:)

De som blir godkända redan som treåringar skall verkligen vara "creme-de-la-creme" alltså det är rejält höga krav på dem.

Om din hingst inte är påbörjad ännu - så skulle jag hellre vänta ett år.

De som blir godkända redan som treåringar skall verkligen vara "creme-de-la-creme" alltså det är rejält höga krav på dem.

Om din hingst inte är påbörjad ännu - så skulle jag hellre vänta ett år.

Instämmer Helt! De flesta 2.5-åringar som är rekommenderade är nog både sadeltämjda och löshoppade en hel del redan, det är ju bara drygt 2,5 månader kvar tills provet så det kan vara i senaste laget att få dom klara och i kondition tills dess.

Absolut! Du kan ju också visa honom igen på rådgivande förbesiktning nästa höst för att se om dom fortfarande rekommenderar honom.:)

Uppdaterar listan med lite hingstar som kommer om de får OK från ASVH

Gångartshingstar:

Detroit f.05 e Don Frederico-Aarking xx
Maserati f.05 e Metall-Tip Top
Five Star ? e Florestan-Wolkenstein
How Ever e Kostolany-Münchhausen
Santiago f.05 e Saigon-Flemmingh

Hopphingstar:

Digital VT f.04 e Diamant de Semilly-Laptop
Stargentan f.06 e Stakkato Gold-Argentan
Eccellente UW f.04 e Cornetto-Watzman
Emil f.05 e Etrusco-Landlord
Starkko f.06 e. Stakkato-Silvio I
Infernal T f.05 e. Indoctro-Cortez

Importsperma:

Falsterbo (Fidermark - Brentano II)
Monte Bellini (Montender - Ramiro)
Conte Bellini (Cornet Obolensky - Ramiro)
Warrant (Numero Uno-Nimmerdor)
Canturano (Canturo - Coriano)
Lacasir Ask (lambrusco Ask - Casir Ask)
Ci Ci Senjor (Cassini I - Contender )
Le Champ Ask (Last Man Standing - Contender)

Liknande trådar

Avel Så är vi inne i den tidpunkten på året, sökandet efter nya hingstförmågor! Lite tankar från mig och jag undrar givetvis hur ni andra...
Svar
19
· Visningar
2 393
C
Avel Enligt ASVH´s hemsida så kommer Bruksprovet 2007 att gå av stapeln v.7 då man inte vill kollidera med Scandivavium och Herning...
Svar
15
· Visningar
1 109
Senast: clownen
·
Avel Så här bland alla bruksprovstrådar! :) Här ligger bilder från visningen: http://www.kikibeelitz.de/fotos/hengste/meyer_hvf_2006/...
2
Svar
24
· Visningar
3 094
Senast: Curtis
·
Avel Förra veckan var det "bruksprov" för Hannoveranerhingstarna i Verden. Jag vet inte hur stort förbundet är, men de var på ca 15 ställen...
Svar
15
· Visningar
1 809
Senast: crazy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka