Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

R
Avel Hur lång tid tar det innan det kommer?? Skickade in papprena i slutet på november och passet har inte kommit ännu..... //Rocco
2
Svar
37
· Visningar
2 390
Senast: mannis
·
M
Avel Har för mig att jag läst någonstans att fullblod ska betäcka "naturligt" och inte får använda semin, stämmer detta verkligen? Jag vill...
Svar
9
· Visningar
1 203
Senast: Madelene
·
O
Avel hur länge kan man rida ett dräktigt sto? :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:
Svar
19
· Visningar
1 139
Senast: Xeline
·
Avel Är det bara jag som börjar undra om det inte blivit ett ganska stort vakum i hästkunskapen. Existerar inte teorilektioner längre på...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 870
Senast: Luff
·
P
Avel hej, Någon här som känner till Diedron 458? Äldre svensk hingst, enligt hingstkalendern togs han ur aveln -89. Kunde han hoppa? /P
Svar
5
· Visningar
1 736
Senast: Görel
·
Avel Vad gäller då? Vilka papper får fölungen? Vilka hingstar räknas då som godkända? Visst har detta med nya EU-regler att göra? Eller jag...
Svar
3
· Visningar
770
Senast: md5krist
·
D
Avel Tjena, Vet någon vart på nätet man kan köpa hingstböcker? Letar efter böcker från Irland och Holland med deras verksamma hingstar...
Svar
1
· Visningar
790
Senast: cissiny
·
L
Avel Min varmblodstravare är efter Sandy Bowl och undan Jennie Constance. Jag skulle gärna vilja veta mer om dom. Fakta, bilder osv. Nån som...
Svar
9
· Visningar
896
Senast: lotta_k87
·
F
Avel Är det någon som har info eller vet var man kan hitta info om denna hingst? Jag har nyligen köpt ett 13-årigt sto efter honom och skulle...
Svar
6
· Visningar
1 182
Senast: FairLady
·
A
Avel Varför ska Maloubet vara med på bruksprovet?? Han är väl redan godkänd eller? Kan de göra det flera gånger?
Svar
5
· Visningar
961
Senast: fio
·
T
Avel Har funderat länge på just denna ras. Har vi någon här som har erfarenhet av rasen? Hur är de temperamentsmässigt? Jag söker en welsh...
Svar
12
· Visningar
2 617
Senast: tretjak
·
M
Avel Det är så att jag fundera på att ta ett föl efter mitt sto, det blir både hennes o mitt första föl.. Men jag undrar vad det ungefär...
2
Svar
30
· Visningar
2 510
Senast: Lilltufsan
·
B
Avel Jag är nu medryttare i ett islandshäststall där det finns en 5-6 föl och tidigare red jag i ett annat stall där det också fanns några...
Svar
1
· Visningar
816
Senast: em76
·
H
Avel har köpt en fölis efter honom, lämnar han bra avkommer? är det någon som har erfarenhet av hans avkommer?
Svar
14
· Visningar
1 614
Senast: Darknesss
·
Avel Läste om lyckade tvilling födslar i (jag tror det var) hästfynd, är det någon av er som har positiva erfarenheter av häst tvillingar...
Svar
16
· Visningar
1 530
B
Avel Jag skulle vilja ha reda på allt om hingsten Jopal 635? Jag vet att han är efter hingsten Jovial 369, men det är allt. Är det någon som...
Svar
8
· Visningar
1 643
Senast: Darbhanga
·
T
Avel Vad är det för skillnad på ovanstående begrepp? Om man som jag har en ett årig hingst, som inte kan bli avelsvärderad före två års...
Svar
11
· Visningar
1 212
Senast: Thindra
·
Avel Ev så betäcker jag mitt 6-åriga sto i år.. Hon blev betäckt förra året och dräktig, men resoberade tyvärr.. Betäckte henne med Marwin...
Svar
8
· Visningar
989
Avel har ett sto där efter undrar nu bara lite om dessa hingstar.... :bump:
Svar
4
· Visningar
956
Senast: Dannie
·
S
Avel Fick höra att han inte längre fanns kvar i Sverige men ingenting på Flyinges hemsida tyder på det. Är han kvar eller inte, någon som...
Svar
5
· Visningar
1 010
Senast: Dannie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hönstråden II
  • Löpband till hund?