Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

G
Avel Ska betäcka mitt sto till våren med en fullblodshingst men jag vet inte med vilken. Ska ha fölet till framtida tävlingar inom fälttävlan...
2
Svar
25
· Visningar
2 429
Senast: Görel
·
Avel Hohenstein - Donnerhall - Feiner Stern. Vinnare i Hannover 2002. Såldes till USA (står dock kvar i Tyskland) för 513 000 Euro. :crazy...
Svar
2
· Visningar
1 099
Senast: Chania
·
Avel Jag börjar fundera på om många på det här forumet inte är på rätt ställe. Det ska ju handla om olika raser här men allt som sägs är att...
Svar
6
· Visningar
1 025
Senast: **BORTTAGEN**
·
R
Avel Hur lång tid tar det innan det kommer?? Skickade in papprena i slutet på november och passet har inte kommit ännu..... //Rocco
2
Svar
37
· Visningar
2 392
Senast: mannis
·
M
Avel Har för mig att jag läst någonstans att fullblod ska betäcka "naturligt" och inte får använda semin, stämmer detta verkligen? Jag vill...
Svar
9
· Visningar
1 206
Senast: Madelene
·
O
Avel hur länge kan man rida ett dräktigt sto? :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:
Svar
19
· Visningar
1 140
Senast: Xeline
·
Avel Är det bara jag som börjar undra om det inte blivit ett ganska stort vakum i hästkunskapen. Existerar inte teorilektioner längre på...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 874
Senast: Luff
·
P
Avel hej, Någon här som känner till Diedron 458? Äldre svensk hingst, enligt hingstkalendern togs han ur aveln -89. Kunde han hoppa? /P
Svar
5
· Visningar
1 738
Senast: Görel
·
Avel Vad gäller då? Vilka papper får fölungen? Vilka hingstar räknas då som godkända? Visst har detta med nya EU-regler att göra? Eller jag...
Svar
3
· Visningar
770
Senast: md5krist
·
D
Avel Tjena, Vet någon vart på nätet man kan köpa hingstböcker? Letar efter böcker från Irland och Holland med deras verksamma hingstar...
Svar
1
· Visningar
791
Senast: cissiny
·
L
Avel Min varmblodstravare är efter Sandy Bowl och undan Jennie Constance. Jag skulle gärna vilja veta mer om dom. Fakta, bilder osv. Nån som...
Svar
9
· Visningar
899
Senast: lotta_k87
·
F
Avel Är det någon som har info eller vet var man kan hitta info om denna hingst? Jag har nyligen köpt ett 13-årigt sto efter honom och skulle...
Svar
6
· Visningar
1 186
Senast: FairLady
·
A
Avel Varför ska Maloubet vara med på bruksprovet?? Han är väl redan godkänd eller? Kan de göra det flera gånger?
Svar
5
· Visningar
961
Senast: fio
·
T
Avel Har funderat länge på just denna ras. Har vi någon här som har erfarenhet av rasen? Hur är de temperamentsmässigt? Jag söker en welsh...
Svar
12
· Visningar
2 618
Senast: tretjak
·
M
Avel Det är så att jag fundera på att ta ett föl efter mitt sto, det blir både hennes o mitt första föl.. Men jag undrar vad det ungefär...
2
Svar
30
· Visningar
2 519
Senast: Lilltufsan
·
B
Avel Jag är nu medryttare i ett islandshäststall där det finns en 5-6 föl och tidigare red jag i ett annat stall där det också fanns några...
Svar
1
· Visningar
816
Senast: em76
·
H
Avel har köpt en fölis efter honom, lämnar han bra avkommer? är det någon som har erfarenhet av hans avkommer?
Svar
14
· Visningar
1 614
Senast: Darknesss
·
Avel Läste om lyckade tvilling födslar i (jag tror det var) hästfynd, är det någon av er som har positiva erfarenheter av häst tvillingar...
Svar
16
· Visningar
1 533
B
Avel Jag skulle vilja ha reda på allt om hingsten Jopal 635? Jag vet att han är efter hingsten Jovial 369, men det är allt. Är det någon som...
Svar
8
· Visningar
1 643
Senast: Darbhanga
·
T
Avel Vad är det för skillnad på ovanstående begrepp? Om man som jag har en ett årig hingst, som inte kan bli avelsvärderad före två års...
Svar
11
· Visningar
1 216
Senast: Thindra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka