Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Avel Finns det nån halvblosdhingst som heter så? Har för mig en häst i stallet hade honom som pappa men jag hittar honom ingenstans.. Nån...
Svar
10
· Visningar
1 270
Senast: grimman
·
S
Avel Hej Är det någon som har sett eller hört om hans avkommor? Jag ville ha honom till ett litet korsnigssto men tyvärr har jag inte kvar...
Svar
5
· Visningar
1 481
Senast: grimman
·
Avel Ska premiera mitt sto i sommar och undrar om det är vanligt att de då genomgår bruksprov,körning? Om så är fallet, vilken fördel är...
Svar
12
· Visningar
1 854
Senast: Nifty
·
T
Avel Travet, galoppen & shettisar har sina egna ställen med stamtavlor. Var kan man hitta stamtavlor på Russ? Eller finns inte det på internet?
Svar
2
· Visningar
865
Senast: lila
·
Avel jag ska betäcka min sto till våren :love: men jag vet inte riktigt vilken hingst som skulle passa henne :confused: hon är 158 hör...
Svar
8
· Visningar
902
T
Avel Vart någonstans hittar jag utställningar och vart anmäler jag oss? Det måste väll finnas någon sida här på nätet? Vet att det brukar...
Svar
14
· Visningar
977
Senast: lil-sis
·
Avel När har ni börjat kunna se fosterrörelser på era dräcktiga ston? Mitt sto har gått in i sjätte mån och jag tyckte att jag såg något...
2
Svar
35
· Visningar
9 393
B
Avel Jag har två minishetlandsston. Den ena rödskimmel och den andra rödfux m ljus man o svans. Min sambo och jag skulle så gärna vilja ha...
Svar
8
· Visningar
1 695
Senast: loveponies
·
R
Avel Finns det någon som vet något om honom? Bild??? Vet att han var e Wedekind ue Don Carlos och född 1975. Vill gärna veta något om dessa...
Svar
8
· Visningar
1 294
Senast: Rosella
·
Avel Ja, jag vet att det varit massor av trådar om detta men jag undrar om någon vet säkert vart och när det kommer att vara treårstest i år...
Svar
2
· Visningar
787
C
Avel Är det någon som känner till Hannoveraner hingsten glueckstag...Eller pappan till den, Glueckstern ? Glueckstag är nämligen pappa till...
Svar
3
· Visningar
850
Senast: asan
·
C
Avel Har funderat på en sak..Om hästen har en siffra i sitt namn, vad betyder det? Alltså har det att göra med att hästen är avelsvärderad...
Svar
5
· Visningar
1 994
Senast: cissiny
·
Avel Vilket låter ni era ston föla på? Har alltid låtit dom föla på halm, men eftersom att vi har en häst i stallet som är damm alergiker så...
2
Svar
22
· Visningar
2 966
Senast: shady
·
T
Avel Är det någon som vet om Atom Eld är godkänd. Skulle också vilja veta mkh på dessa hingstar: Atom Eld, Elding och Lappe Troll. :bow:
Svar
2
· Visningar
1 123
Senast: shattis
·
Avel Skulle så gärna vilja ha en avkomma av mitt sto.. men hon är 15 år i år och har aldrig haft föl.. Känns som hon är lite för gammal...
Svar
2
· Visningar
702
Senast: miss_kala
·
M
Avel hej! undrar hur stor chans är det att en import från island får eksem? när isåfall kommer det första sommaren? eller tar det ett tag...
Svar
6
· Visningar
902
Senast: Imladris
·
X
Avel vad ovan är bäst när det gäller första betäckning på ett sto?
Svar
10
· Visningar
1 566
Senast: Fredag
·
S
Avel Kompisen sitter och planerar att betäcka sitt shettisto till våren/sommaren. Vi letar för fullt efter en passande hingst, mest på nätet...
Svar
10
· Visningar
1 277
Senast: squirlett
·
F
Avel Jag börjar känna mig ensam som knabstrupperägare i Stockholmsområdet. De aktiviteter som ordnas av SKF är uteslutande förlagda i...
Svar
3
· Visningar
928
Senast: Kalinka
·
Avel Vet ngn vad det kostar att betäcka med honom? Undrar för övrigt oxå om ngn vet vart man hittar godkända kallblodshingstar...helst med...
Svar
16
· Visningar
2 253

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar