Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Avel Har tänkt mycket på de som ska ha tidiga föl. Hur sjutton planerar man med täckning (om det är täckade ston, d.v.s.)? Eller det...
Svar
11
· Visningar
1 691
Senast: gonkan
·
F
Avel Är det nån som vet nåt om honom? Avkommor, var står han, meriter?
Svar
14
· Visningar
1 256
Senast: Domaren
·
M
Avel Jag pratade med en tjej idag som ska sälja sin shettis. otroligt fin liten dam men pappan är ej godkännd. :mad: hur registreras denna...
Svar
1
· Visningar
858
Senast: lila
·
M
Avel Finns det någon form av lista på alla stuterier runt om i vårt avlånga land. Jag letar efter ett telenummer till ett stuteri men kan...
Svar
2
· Visningar
1 185
Senast: Moppe
·
Avel jag funderar på att betäcka mitt sto med briar men nu undrar jag bara om det går ihop... hon är efter Urbino-Herkules alltså har hon ju...
Svar
9
· Visningar
1 395
Senast: Hästbiten
·
Avel jag ska ev låna ett sto som jag ska avla på. Hon är efter Electro-Urbino, 163 cm hög, proportionelig, har korrekta ben. Ägaren har visat...
2
Svar
30
· Visningar
2 977
Senast: felixxx
·
M
Avel hur är det med att betäcka sitt sto med en icke godkännd hingst? om det är ens egen hingst så är det väl okej. men det är väl inte...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
8 930
Senast: fio
·
D
Avel Har funderat på Majim G till ett av mina ston. Vill gärna höra åsikter om honom, både ris och ros. Stoet i fråga är av lite grövre...
Svar
11
· Visningar
3 100
Senast: Pooh
·
A
Avel Någon som känner några sådana? Har bilder? Vet någon om de brukar vara duktiga på hoppning, dressyr? :bump:
Svar
14
· Visningar
2 396
Senast: tralopp
·
M
Avel att hitta om fullblod ja letar efter bilde och info om son of a gun men hittar inga bra sidor med fullblodshärestamningar.. hur hittar...
Svar
2
· Visningar
710
Senast: miss_willow
·
K
Avel Dum fråga kanske, men jag kom att tänka på att nyförlösta mammor brukar få en koll så att allt står rätt till - ska man göra så med...
Svar
7
· Visningar
1 137
Senast: Kola
·
L
Avel reggad som fux, men han har dessa mörka fläckar på ben och mage och även ål. Har ett halvblått (bara en del) öga också, om det har med...
2
Svar
22
· Visningar
2 777
Senast: lila
·
A
Avel Det blir nog Szkopul till min pålla! :love: Vad tycker ni?
Svar
8
· Visningar
1 126
Senast: Hannely
·
Avel Idag var småtjejerna i stallet ute och red en sväng och hade med sig det högdräktiga stoet. Hon var pigg som vanligt och de tog sig en...
Svar
3
· Visningar
1 280
Senast: millec
·
Avel :confused: är det någon speciell ras som ha extra lätt för att få lång man? kollar med avund på alla frieser som alla verkar ha man ner...
Svar
14
· Visningar
1 406
Senast: Matiz
·
G
Avel Ska betäcka mitt sto till våren med en fullblodshingst men jag vet inte med vilken. Ska ha fölet till framtida tävlingar inom fälttävlan...
2
Svar
25
· Visningar
2 429
Senast: Görel
·
Avel Hohenstein - Donnerhall - Feiner Stern. Vinnare i Hannover 2002. Såldes till USA (står dock kvar i Tyskland) för 513 000 Euro. :crazy...
Svar
2
· Visningar
1 099
Senast: Chania
·
Avel Jag börjar fundera på om många på det här forumet inte är på rätt ställe. Det ska ju handla om olika raser här men allt som sägs är att...
Svar
6
· Visningar
1 025
Senast: **BORTTAGEN**
·
R
Avel Hur lång tid tar det innan det kommer?? Skickade in papprena i slutet på november och passet har inte kommit ännu..... //Rocco
2
Svar
37
· Visningar
2 390
Senast: mannis
·
M
Avel Har för mig att jag läst någonstans att fullblod ska betäcka "naturligt" och inte får använda semin, stämmer detta verkligen? Jag vill...
Svar
9
· Visningar
1 203
Senast: Madelene
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka