Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Stamböckers \"tillåtande\" av olika typer inom rasen Hur många olika typer av rasen tillåter de olika stamböckerna, när hästen håller...
Svar
4
· Visningar
1 015
Senast: psychogrrl
·
P
Avel Så stog d i en bok iaf..Men blir d bra tävlings hästar? :cool:
Svar
10
· Visningar
1 735
Senast: Little_Chance
·
S
Avel I en av trådarna har många skrivit vilken ras de kommer/vill skaffa näst. Min fråga är: Skulle Du kunna tänka dig att satsa på en...
2
Svar
31
· Visningar
3 796
Senast: Cesam
·
Avel ...jag har aldrig använt mig av halm. Men ska ju ha det nu då min häst ska föla. Frågan är: Spelar det någon roll vilken halm man har...
Svar
15
· Visningar
1 270
Senast: CosmicQueen
·
F
Avel Vet inte om jag är på rätt forum, men ett sto som fått flera föl, kan man ställa ut henne? Och i så fall, vad kan man "uppnå"? (Jag är...
Svar
10
· Visningar
1 261
Senast: Welsh
·
L
Avel Någon som vet något om honom, har bilder osv. Tacksam för svar
Svar
5
· Visningar
875
Senast: little_blondie
·
N
Avel jag ska på semester till nya zeeland och har hört att det även finns isnalndshästar där. Skulle ju vara jättekul att se hur de har...
Svar
9
· Visningar
1 365
Senast: Sjalen
·
D
Avel hej undrar om man kan betäcka med en ick godkänd hinst. jag vet ej stam eller något då jag har tagit hand om denna häst från en som...
Svar
3
· Visningar
801
Senast: ameo
·
J
Avel Hur är Hamilton i tempramenten m.m och vad lämnar han för avkommor? Vet någon vart han kommer att stå? All info tack!! :)
Svar
5
· Visningar
876
Senast: Xeline
·
Avel Tycker att det låter hur löjligt som helst med allt tjat om t ex "varmblods travare är VISST bra på dressyr!", "nordisar går VISST att...
2
Svar
24
· Visningar
3 936
Senast: Spirit
·
Avel Någon som har en bild på hingsten Marcio? Fullblod tror jag.
Svar
1
· Visningar
718
Senast: asan
·
Avel Jag undrar om det är vanligt att man kan låna ett sto på foderavtal för att sedan ta över fölet utan köp så att säg.Dvs jag står för...
Svar
8
· Visningar
1 043
Senast: **BORTTAGEN**
·
Avel Hur stor kan en arab bli? Tänkar då mest på bruksaraber, även shagya. Jag gillar arabens psyke, väldigt intelligenta hästar verkar det...
Svar
9
· Visningar
1 453
Senast: Bewelinn
·
Avel Nån som vet ungefär hur lång väntekö det är på hästar som Järvsöfaks?
Svar
2
· Visningar
883
Senast: Rikkan
·
M
Avel finns det eller har det funnits någon hingst oavsett ras som har fått max poäng på primering/utställning? vad är det högsta någon...
Svar
13
· Visningar
1 408
Senast: Nelle
·
A
Avel Vilken tid på året är det bäst att betäcka sitt sto? :bump:
Svar
9
· Visningar
918
Senast: ambrosian
·
C
Avel Är det någon som vet något om halvblodshingsten Picasso 400? Har hört att han blev kastrerad pga sitt temperament, stämmer det?
Svar
7
· Visningar
882
Senast: Clintan
·
Avel Jag har en tvååring (född maj-02) & har inte gjort mycket mer än att pyssla, leda, tömkört några gånger.. Har funderat på att löshoppa...
Svar
11
· Visningar
1 231
Senast: Vildvittra
·
R
Avel ...vem har varit pappa till den avkomma ni varit mest nöjd med? Och vad har det blivit av avkomman sen? Varför valde ni att betäcka just...
2
Svar
28
· Visningar
3 836
H
Avel Tycker det är trist att läsa att så många tror att fullblodsraser skulle vara mycket ömtåligare än kallblodsraser. Vad jag förstår så är...
Svar
15
· Visningar
1 424
Senast: Mitrolle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka