Business x till bruksprovet!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Rosella
  • Startdatum Startdatum
Det är 5 söner e. Sandro Hit också varav två heter Santana! Sandro Hits son Sandro Ace har två söner med och Cardento har 3 med. Han har väl ingen godkänd son ännu?

Mvh Åsa

ja.. business x skulle man inte ha något emot!!
när är detta då?? blev ju sugen nu.. har aldrig varit på sådant förr.. kanske e dax nu.. :bump:

Bruksprovet går 21-29 februari på Flyinge. http://www.asvh.se/ för mer info.

Skulle gärna åka ner men har alldeles för mycket annat som jag inte kan åka ifrån. Får bli ett annat år.

Extra kul är det oxå att han ställer upp i Bruksprovet för mig som blev idiotförklarad, påhoppad, anklagad för att ge hingsten och dess ägare dåligt rykte och hela angloaveln genom att jag påstod för kanske 1.5 år sedan att Business skulle ställa upp i provet på prestation och att eventuellt bli godkänd i halvblodsaveln eftersom "dessa" personer påstod att det var helt helt omöjligt.

Gud va underbart att få rätt :cool:

(Sorry men jag kunde bara inte låta bli) he he :devil:

Så oerhört bakvänt, DU borde väl inte bli idiotförklarad om du trodde på att han kunde gå igenom bruksprovet på prestation ? Du borde väl inte blivit anklagad för att ge higsten dåligt rykte....

Mycket märkligt.

Iallafall vore det fint med en x-hingst i svensk halvblodsavel.

Jopp, jag var dum i huvudet och en stor lögnare så nu vet du det :D
Dessutom ljög jag om att han skulle gå unghäst VM som 6 åring för det fick han minsann inte göra och ändå gjorde han det :banana:

Det värsta var att det var personer som var väldigt inblandade i just Anglos , så det kanske var ren avunsjuka.

Hoppas han klarar sig igenom iallafall :)

Det är helt suveränt att Business x får komma med till bruksproven på prestation.

Blodet han har i sig talar lite för sig själv, på mödernet har han samma blodslinjer som Flyinge Phaéton som mer än en gång visat sig nyttig på tävlingsbanan och även i avelsboxen även om många har åsikter om han och hans temperament.

Fädernet Stubin x har ju själv tävlat tom svår hoppning OCH svår fälttävlan och de prestationerna är det inte många havlblodshingstar som kan slå.
Stubin x halvbror Gould Friend har t.ex gått internationell fälttävlan på sin tid. Härliga prestationer rakt igenom.

Själv är jag lycklig uppfödare av en halvbror till Business x som inte heller är helt fel då det gäller fälttävlan.

Jag håller tummarna stenhårt på att det skall gå bra på bruksproven men tyvärr är det ju så med hästar att allt och vadsomhelst kan hända...
//

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 022
Senast: netia
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 116
Senast: Barbabelle
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 800
Senast: Gunnar
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 514
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar