Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Avel undrar om det finns något sådan förening som fungerar som svensk ridponny fast för stora hästar?? är cremello och palomino godkänd färg...
Svar
3
· Visningar
1 530
Senast: Xeline
·
B
Avel Min sköthäst är rätt så ovanlig och mer nu när vi fått papper på henne . Det står på Lettiska och ingen av oss kan tyda texten förutom...
Svar
6
· Visningar
1 208
Senast: unki
·
Avel Finns det någonstans man kan se resultat från gamla kvalitetstävlan på nätet? Eller vart ska man vända sig för att få veta resultatet...
Svar
5
· Visningar
1 047
Senast: Darbhanga
·
J
Avel nån som är dem i svenska connemara sällskapet?? nån som är haj på de hästar som är registrerade i sverige?? Kramiz/Jossan
Svar
6
· Visningar
990
Senast: josse_horses16
·
Avel Jag är ju helt ny inom detta med avel... :) Så när får man betäckningsrapporten, borde jag ha fått den redan eller får man den då fölet...
Svar
11
· Visningar
972
M
Avel hej! vet att det ska finnas någon Pinto förening eller något i sverige men hur får man tag på dom??? någon som vet hemsida eller...
Svar
2
· Visningar
780
Senast: misterhultspyret
·
Avel Jag är lite nyfiken och har ett par frågor angående stobedömning :smirk: Hur går det till? Vilka olika bedömningspunkter är det? Hur...
Svar
2
· Visningar
1 132
Senast: Betsy
·
Avel Någon som vet var man kan finna ett foto på Dugål?? Har ett sto efter honom och jag skulle gärna vilja se hur han ser ut.... finns det...
Svar
1
· Visningar
1 191
Senast: shattis
·
F
Avel Är det så att domaren anses som jävig på en utställning om han/hon har fött upp hästen som visas far eller mor?
Svar
9
· Visningar
1 312
Senast: Welsh
·
B
Avel Tja, då står man här igen och funderar på hästköpet som oundvikligt måste ske :confused:. Ny pålle ska det bli, och återigen slits jag...
Svar
11
· Visningar
1 304
Senast: Freyr
·
M
Avel hej! får man avla med cremello inom svenskridponny? är isabell en godkänd färg? vad krävs för att en hingst ska bli godkänd inom...
Svar
1
· Visningar
945
Senast: Magdalena
·
M
Avel undrar om det finns någon islandshäst hingstkatalog med all hingstar samlade?är jobbigt om man ska få ringa runt och få kataloger på...
Svar
6
· Visningar
1 039
Senast: Backahasten
·
A
Avel Hej! Har ett sto e Stanford - Prince Fair**, som ska betäckas för första gången. Hon har något hetsigt temprament och är lite lågställd...
Svar
13
· Visningar
1 598
Senast: crazy
·
Z
Avel Vilken/vilka hingst/hingstar har ni hört ger bra temperament? Har ett hbl-sto e Bellini-Cyrano som jag funderar på att betäcka till...
2
Svar
36
· Visningar
6 915
Senast: Nobbeled
·
Avel Jag har sökt mycket fakta på Rolls Royce utan att hitta några tävlingsresultat alls. Inte ens information om några starter. Har Rolls...
Svar
7
· Visningar
1 145
Senast: Gremlin
·
Avel travtypen och brukshästen! Inget kan ändra på deras gemensamma historia som den inhemska rasen i Sverige, läs den på exempelvis...
Svar
6
· Visningar
1 121
Senast: chrisse
·
S
Avel Är det någon som vet var på nätet man kan hitta bilder och info om den tyska hingsten Schwedengruss? Han har även verkat i den danska...
Svar
1
· Visningar
1 259
Senast: Pazuzu
·
Z
Avel Jag har en häst på foder som sägs vara halvblod, men på registrerings papperna står det varmblod...Och på vaccinpapperna står det...
2
Svar
20
· Visningar
3 355
Senast: Lenita
·
Avel Jag har precis införskaffat mig ett litet stoföl. Jag är nöjd med utseende och gång på den lilla. Det enda som jag oroar mig för är...
Svar
5
· Visningar
979
Senast: Retzina
·
Avel Vart registerar man en sådann :confused:
Svar
6
· Visningar
1 063

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser