Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Jag har en ponny som inte är registrerad ennu och vill registrera henne i Whels förbundet då hennes far är Whels. Har språngsedel. Hon...
Svar
2
· Visningar
1 329
Senast: benjamin
·
R
Avel Mitt sto har blivit väldigt stel i sin bakdel. Hon är dräktigt och går nu in i 7:e månaden. Hon går även ganska långsamt. Jag har tatt...
Svar
5
· Visningar
1 216
Senast: Rubensmatte
·
W
Avel Vilka hbl-hingstar i svensk avel idag vet ni har lämnat svarta avkommor? Dvs som bara har ett eller inget anlag för brunt (Aa eller aa)...
Svar
2
· Visningar
1 082
Senast: Mithra
·
F
Avel vad har ni för erfarenheter av dem? Jag skulle gärna vilja ta en på foder, tycker att de är så vackra, och de verkar ju vara så mysiga...
Svar
12
· Visningar
1 240
Senast: confetti
·
S
Avel Läste inne på Christina Drangel's sida: http://www.christinadrangel.com om att de vill avla fram Karoliner hästar, vilket så skulle...
2
Svar
35
· Visningar
8 046
Senast: Atle
·
O
Avel Var kan jag finna en bild på denna hingst? Har prövat söka men inte funnit någon tyvärr.
Svar
2
· Visningar
1 036
Senast: ticken
·
F
Avel hej det har varit många diskutioner om nordsvenskar!!! Och det är väldigt många som skriver Bruks nordis!! Men när man hör Nordsvesnk då...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 086
Senast: Fideli
·
I
Avel Har funderat på hur man väljer hingst, som ett exempel - om en hingst är en "superindivid" som man gillar, ska man betäcka med den eller...
Svar
5
· Visningar
857
Senast: Rodde
·
M
Avel hej jag igen undrar bara vilka hingstar framgångsrika inom dressyren som inte har fullblod i sig.vill inte ha det utan vill ha ett rent...
Svar
7
· Visningar
1 126
Senast: Lady
·
N
Avel Hej Har ett sto som heter Natazja 901155 :love: Fordhäst född 1990. Är sugen på att ta ett föl på henne om ett/två år. Har funderat på...
Svar
2
· Visningar
905
Senast: **BORTTAGEN**
·
Avel Vet inte om jag borde satt tråden under hästvård men det är ju här de avelsintresserade håller till. :) Mitt sto skall föla i maj och...
Svar
17
· Visningar
1 265
Senast: Bounce
·
Avel Hej Undrar om någon av er har en sådan här korsning? Bild?, Vad skulle ni betäcka er nordsvensk om ni skulle vilja ha en smäkrare häst?
2
Svar
24
· Visningar
2 850
Senast: artemis
·
Avel Jag har ett varmblodssto som troligen ska betäckas i vår. Jag har inte mycket erfarenhet av avel och föl, detta är första gången jag...
Svar
2
· Visningar
698
Senast: Tosa
·
A
Avel Jag kan tyvärr inte så mycket om olika blodslinjer (dressyr), och jag har ett sto efter Weltman - Chirac. Om några år tänker jag ta ett...
Svar
19
· Visningar
1 558
Senast: _Tazty_
·
L
Avel Händer det att stoet inte vill röra sig i slutet av dräktigheten? :confused: Alltså, inte vill gå alls? :crazy: Min lilla stumpa...
Svar
9
· Visningar
978
Avel En till, troligen extremt korkad, fråga, men jag har bara haft renrasiga hästar förut. Om jag betäcker mitt varmblodiga travar sto med...
Svar
1
· Visningar
937
Senast: Magdalena
·
C
Avel Hade varit lite ql att veta om mitt varmblod har en bra stam. Jag vet inte vad som är bra eller dåligt i stammen. Pappa: DELVIN KOSMOS...
Svar
11
· Visningar
1 189
Senast: Blackline
·
Avel Finns det ngn bra internetsida där man kan söka efter info om en specifik hingst? Jag har numret och allting.. :banana:
Svar
4
· Visningar
918
Senast: Görel
·
N
Avel e: Warrigall ue: Hartung... Vad tycker ni om den stammen? Vad säger den er? Skrothäst? Hopp? Dressyr? Lätt i typen? Generalisera :D Nirak
Svar
10
· Visningar
1 094
Senast: lovikavanten
·
M
Avel hej funderar på att köpa ett sto ca 160cm i mkh med gröna papper. efter nactus undrar vad ni tycker om den hingsten och hans avkommor?är...
Svar
5
· Visningar
1 066
Senast: Francess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka