Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

O
Avel Var kan jag finna en bild på denna hingst? Har prövat söka men inte funnit någon tyvärr.
Svar
2
· Visningar
1 033
Senast: ticken
·
F
Avel hej det har varit många diskutioner om nordsvenskar!!! Och det är väldigt många som skriver Bruks nordis!! Men när man hör Nordsvesnk då...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 081
Senast: Fideli
·
I
Avel Har funderat på hur man väljer hingst, som ett exempel - om en hingst är en "superindivid" som man gillar, ska man betäcka med den eller...
Svar
5
· Visningar
855
Senast: Rodde
·
M
Avel hej jag igen undrar bara vilka hingstar framgångsrika inom dressyren som inte har fullblod i sig.vill inte ha det utan vill ha ett rent...
Svar
7
· Visningar
1 126
Senast: Lady
·
N
Avel Hej Har ett sto som heter Natazja 901155 :love: Fordhäst född 1990. Är sugen på att ta ett föl på henne om ett/två år. Har funderat på...
Svar
2
· Visningar
905
Senast: **BORTTAGEN**
·
Avel Vet inte om jag borde satt tråden under hästvård men det är ju här de avelsintresserade håller till. :) Mitt sto skall föla i maj och...
Svar
17
· Visningar
1 265
Senast: Bounce
·
Avel Hej Undrar om någon av er har en sådan här korsning? Bild?, Vad skulle ni betäcka er nordsvensk om ni skulle vilja ha en smäkrare häst?
2
Svar
24
· Visningar
2 844
Senast: artemis
·
Avel Jag har ett varmblodssto som troligen ska betäckas i vår. Jag har inte mycket erfarenhet av avel och föl, detta är första gången jag...
Svar
2
· Visningar
698
Senast: Tosa
·
A
Avel Jag kan tyvärr inte så mycket om olika blodslinjer (dressyr), och jag har ett sto efter Weltman - Chirac. Om några år tänker jag ta ett...
Svar
19
· Visningar
1 557
Senast: _Tazty_
·
L
Avel Händer det att stoet inte vill röra sig i slutet av dräktigheten? :confused: Alltså, inte vill gå alls? :crazy: Min lilla stumpa...
Svar
9
· Visningar
978
Avel En till, troligen extremt korkad, fråga, men jag har bara haft renrasiga hästar förut. Om jag betäcker mitt varmblodiga travar sto med...
Svar
1
· Visningar
934
Senast: Magdalena
·
C
Avel Hade varit lite ql att veta om mitt varmblod har en bra stam. Jag vet inte vad som är bra eller dåligt i stammen. Pappa: DELVIN KOSMOS...
Svar
11
· Visningar
1 189
Senast: Blackline
·
Avel Finns det ngn bra internetsida där man kan söka efter info om en specifik hingst? Jag har numret och allting.. :banana:
Svar
4
· Visningar
918
Senast: Görel
·
N
Avel e: Warrigall ue: Hartung... Vad tycker ni om den stammen? Vad säger den er? Skrothäst? Hopp? Dressyr? Lätt i typen? Generalisera :D Nirak
Svar
10
· Visningar
1 094
Senast: lovikavanten
·
M
Avel hej funderar på att köpa ett sto ca 160cm i mkh med gröna papper. efter nactus undrar vad ni tycker om den hingsten och hans avkommor?är...
Svar
5
· Visningar
1 066
Senast: Francess
·
P
Avel Är sá nyfiken pá vad som komma skall..... Har ett rödbrunt sto som har en fux mamma och en mörkbrun pappa (Sack). Hon är betäckt med en...
Svar
8
· Visningar
1 023
Senast: Francess
·
T
Avel ..i vilken ordning skriver man hingstarna i "stammen" på en häst? Far-morfar?-?-? Vet inte om det hör hemma här men jag provar...
Svar
3
· Visningar
759
Senast: Tusen
·
H
Avel Vad är minsta mankhöjd på halvblod vid 3-årstestet.
Svar
13
· Visningar
1 171
Senast: Cyllene
·
P
Avel vart tog han vägen???? Efter att han under flera år stått på Eklunda i Örebro, så kommer han tydligen inte att vara där 2004. Kollade...
Svar
16
· Visningar
1 617
Senast: puckovovve
·
D
Avel Är det någon som har haft föl eller äger en häst efter Guido? Jag har fått upp ögonen lite för den hingsten och är nyfiken på vad han...
Svar
2
· Visningar
966
Senast: Clintan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?
  • Liten fodertunna?