Landlord-Feliciano ??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare hotstuff
  • Startdatum Startdatum
Nej, det hade jag kunnat räkna ut med häcken om Crazy hade skrivit vilket OS det gällde.. :smirk:

Näe - ni har rätt. "Vår" Landlord är aldrig tävlad. Han godkändes med 10-10 på hoppningen och sattes direkt i avel med stor framgång i Tyskland. Han är den avkomma till Landgraf (idag levande) som ligger högst i den tyska statistiken!

För att svara på utgångsfrågan så tror jag det skulle bli en bra fölunge. Jag har aldrig sett någon tung Landlordavkomma och han är ju faktiskt med i fälttävlansprojektet pga av hans lätthet och fullblodsinslaget. Konstigt om de tagit med honom som en av fyra hingstar av en slump!?

Jag har som de flesta vet :smirk: en Landlord-tjej som jag är mer än nöjd med. Hon hoppar som en katt och är helt underbar på alla sätt och vis. Så jag har försvarat honom här hundra gånger förr... Jag har även haft en annan Landlordavkomma på inridning som jag tyckte lika mycket om. En kompis har en Landlordavkomma som hon var placerad på i finalen på Flyinge i år (sexårs) samt att flera här är jättenöjda med sina avkommor!

Bilder

Så vill du ha en häst som kan hoppa tycker jag att du helt klart ska betäcka med Landlord!

/C

Jag missade just årtalet! :crazy:

Det kan alltså inte vara samma Landlord...men eftersom det pratades om en skada på denna hästen med och med samma pappa och fullblod som morfar trodde jag att det var samma Landlord. :cool:

Min miss! Men får erkänna att det var flera år sedan jag läste artikeln och nu när jag hittade den kontrollerade jag aldrig vad som stod utan tog för givet att jag läst rätt första gången-fel av mej! :cool:

Skulle bara säga att jag sett ett föl efter Landlord-Feliciano-** och det var jätte fin, den hade till och med lite gång! Sen har jag sett en Landlord-Feliciano-Torboldt och det tycker jag också att det låter tugnt, men det var den inte, i alla fall inte som 2-åring. Jag tror att din avkomma blir jätte fin och tänk på att i slutändan är det ändå du som bestämmer hingst, inte någon annan. Så bilda din egen uppfattning! och om du inte har för långt, så kan du ju åka till Markebäck och titta på flera avkommor så får du se lite hur de ser ut,de har allt från fjolårsföl och uppåt, för det är ju i alla fall på dem som man ser vad hingsten lämnar. :banana: Lycka till!!

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
811
Senast: Freazer
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 241
Senast: Red_Chili
·
Hästvård Hej! Min ponny har nu stått i sjukhage i två månader och gått 20 minuters - promenader. Orsaken är inflammation i hovled och kotled...
Svar
9
· Visningar
1 112
Senast: Sirap
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår så var mamma och pappa och min valp här ❤️ Och det gick faktist ganska bra och valpen och M kom mycket mera överens denhär gången...
Svar
5
· Visningar
911
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023