Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Avel hittade den här bilden när jag sökte på "painthorse" på google.se HAR den här hästen rött öga?? Det säger ju emot er alla som hävdar...
Svar
8
· Visningar
1 247
Senast: Tviggy1081
·
F
Avel Jag är pinsamt dålig på avel men jag undrar om alla mammor blir stamboksförda eller hur får man veta om ens sto är stamboksförd?? Mitt...
Svar
7
· Visningar
851
Senast: fio
·
F
Avel Har ett shettis sto efter Jolly Roger of Marshwood och ue. Kärlingehults Lorion. Hon brukar få 6:or och 7:or på ben därför vill jag ha...
Svar
13
· Visningar
1 438
Senast: Filur
·
P
Avel Hej Jag råkade se på TV i eftermiddags, en rolig hoppning från Olympia. Det var 5 hinder i följd med likadant färgade bommar, 2 språng...
Svar
14
· Visningar
1 639
Senast: Mabuse
·
Avel Ngn som vet om han kommer till bruksprov igen? Han är inte med på den preliminära listan som uppdaterades igår.
Svar
14
· Visningar
1 387
Senast: athena
·
Avel Hur kan jag få reda på vad mitt sto fått för poäng tidigare, vid premiering osv? Går det? Jag tror att hennes förra (eller uppfödare?)...
Svar
1
· Visningar
783
Senast: tifo
·
M
Avel Avelsindex 93 0,75 och Inavelskoeff 3.21 Har ingen aning jag iaf.. men det står så då jag kollade upp min häst på travsport.se Mvh...
Svar
4
· Visningar
1 374
Senast: mia
·
Avel hej jah undrar om det är någon som vet något om hingsten Spender S, hur dan han är i psyket, om vakommor mm. kram* :rofl:
Svar
3
· Visningar
1 049
Senast: pialotta
·
P
Avel Hur såg hästarna i Sverige ut på medeltiden? Jag tänkte mest runt 1100-talet innan de orientaliska raserna började importeras. Jag...
Svar
1
· Visningar
971
Senast: svea
·
H
Avel Har ett sto som är: e: Dammen ue: Krevad. Har hört att båda är ganska vilda i temperamentet...(?) Hennes mamma är diplomsto med...
Svar
8
· Visningar
1 408
Senast: puckovovve
·
L
Avel Tänkte det vore kul att se hur andra tänker vid hingst val. Om ni hade ett sto: E.Fontana UE:Urbino-Immer Stoet har 888 i gångarter...
Svar
1
· Visningar
826
Senast: miamiamia
·
A
Avel Är det någon som har erfarenhet av Dragon avkommor temprament, talanger,egenheter :bump: mm?
Svar
6
· Visningar
1 356
Senast: fio
·
Avel När är ponnyernas bruksprov? Jag har varit inne på asrp.nu men jag hittar det ingenstans! Det brukar gå på grevagården eller hur?
Svar
2
· Visningar
792
Senast: lila
·
G
Avel tänkte på hingstar som carte d'or, nobel 944, cortus o diverse hopphingstar. vad tar de emot för ston rent generallt sett?
Svar
3
· Visningar
848
Senast: Xeline
·
Avel Jag undrar om ni vet om det kostar något att få ut ett nytt registreringsbevis på hästen? När jag köpte mitt varmblod så gjorde vi...
Svar
4
· Visningar
876
A
Avel Tycker båda verkar fina och bra.. Någon som vet för och nackdelar med de hingstarna? Vad de har lämnat och hur stora avkommorna blivit...
Svar
8
· Visningar
1 148
Senast: Ernst
·
Avel hingsttips hitåt!! Har ett sto med 50%fbl, (e:columbus xx. ue:bordeaux. uue: harras) väldigt ädel modell, är nog bara strax över...
Svar
1
· Visningar
807
Senast: Clintan
·
Avel Kan nån berätta vad som händer då? Måste ponnyn visas riden? Har bara läst vad som gäller för stor häst och jag fattade som att man...
2
Svar
27
· Visningar
2 224
Senast: TeamTanja
·
G
Avel Jag skulle vilja veta lite om arabhingsten Algorytm. Vad har han åstakommit, vad har hans avkommor gjort? En kompis med ett vackert...
Svar
16
· Visningar
1 073
Senast: Galadriel
·
L
Avel mitt sto är fux och pappan är mörkburn*silver pine* båda är travare! på mammans sida så är hennes pappa*västerbo gracis* mörkfux och...
Svar
3
· Visningar
963
Senast: lie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?
  • Liten fodertunna?