Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Avel Är så ledsen för mitt fd stos skull, jag sålde henne för två månader sedan, då gått dräktig i 6 månader. Idag skulle hon varit 8 månader...
Svar
14
· Visningar
1 308
Senast: Rodde
·
D
Avel Vad betyder KWPN? Har sett det i sammanhang med Holländskt Halvblod, KWMP. Så vad betyder det? :crazy: Har ingen aning ;) Tacksam för...
Svar
2
· Visningar
883
Senast: Anna
·
B
Avel Hejsan! Undrar om ngn vet ngt om Blaer fra Argerdi? Tack på förhand. :confused:
Svar
2
· Visningar
912
Senast: Buick50
·
B
Avel Vilken färg tror ni att det blir??? Stoet är Mbr och hennes pappa också och farfarn.. Hingsten är Skäck och hon som äger honom avlar...
Svar
5
· Visningar
1 037
Senast: LaMaya
·
Avel Såg att det kommer anordnas sådana nästa år. Är det något nytt att visa valacker? Någon som vet vad som gäller för det? Hade ju varit...
Svar
2
· Visningar
822
Senast: Freyr
·
B
Avel Hej! Jag har ett sto som jag tänkte avla lite på. Hennes farfar är Robin Z :love:. så hon har bra stam. :rofl: Men det är ett problem...
Svar
9
· Visningar
1 180
Senast: Emmizen85
·
L
Avel Är det någon här som äger en Criollo eller känner till rasen som skulle kunna berätta lite om den, positivt som negativt.Är väldigt...
Svar
1
· Visningar
818
Senast: Paso
·
E
Avel Mitt sto ska föla i April. Hon var i bra kondition i höstas när plötsligt båda hästarna fick en virusinf. och fick stå i vila från...
Svar
5
· Visningar
1 001
Avel är det fler än jag som har ston som är brunstiga året om!?! Mitt 5-åriga sto är brunstigt nu igen (hon har varit så hela året, från och...
Svar
11
· Visningar
1 710
Senast: exitingflame
·
K
Avel Efter hingsten Karulus (arab) och ett arabiskt sto vid namn Sikita. Någon som vet något om dem. Har försökt leta efter dem men utan...
Svar
2
· Visningar
920
Senast: Cesam
·
Avel Hej! Kan man betäcka ett 16-årigt sto om hon aldrig tidigare fått föl? Om man har ett d-ponnysto, och vill betäcka henne och få en häst...
Svar
1
· Visningar
851
Senast: Fredag
·
E
Avel Vet inte om jag lägger inte det här rätt nu... Hur länge ska sto och föl stå i fölbox? Är det bara tills stoet har fölat, eller är det...
Svar
5
· Visningar
1 427
Senast: Alexandra_W
·
A
Avel Skulle vilja ha lite bilder om det går och nån fakta typ.. det sistnämdnda är inte i behov.. *Hubertus *Hertigen *Dietmar
Svar
2
· Visningar
875
Senast: Amia
·
Avel Ja hur mäter man intelligens hos hästar; problemlösning, hanterbarhet, lätt att lära, vinnarhuvud, busuppfinnare... Har ni mer förslag...
Svar
3
· Visningar
1 621
Senast: Francess
·
P
Avel mitt stoföl som nu är 8 månader är tjockt och det har hon varit sedan hon var liten, alltså hon var "tjock" innan hon lämnade mamman...
Svar
1
· Visningar
939
Senast: Francess
·
C
Avel Någon som har några bilder eller länkar till sidor om honom?
Svar
3
· Visningar
2 362
S
Avel Skulle ni kunna tänka er att köpa en travare som ridhäst? Varför, eller varför inte?` 2 3
Svar
53
· Visningar
2 768
Senast: Ebony
·
Avel När stängdes shetlandsponnyernas stambok, från vilket år? Jenny
Svar
1
· Visningar
765
Senast: Jamtland
·
L
Avel hej! nån som känner till lite avkommor till Kjarni frá Kalfsstödum och vet vad han nedärver? Speciellt psyke och proportioner.
Svar
13
· Visningar
1 914
Senast: Brolinskan
·
K
Avel Hur är det på shetland? Hos halvbloden kan man ju få gråa papper på en avkomma som inte har full stam, men hur är det med shetland? Jag...
Svar
13
· Visningar
1 631
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10
  • Kastrering av tik - erfarenheter?