Jag fick min travare som 13 åring. Jag verkligen avskydde han först. Jag vill ju inte ha någon billig, skranlig travare som inte kunde galoppera. Ville ha en hopp ponny. Men pappa gillade travhästar så det fick bli en sådan eller ingen. Så jag hade inget val, för en häst ville jag ju ha.
Haha vilken tur att vi köpte den där travaren som gick nybörjarlektioner en gång 1 veckan på en ridskola. han var slut som travare sa de som haft honom i träning. Så genom åren har jag gått från att "hata" till att älska denna indivd. Vi har verkligen varit med om mycket. Bla så fick vi igång honom igen på travet. Han har vunnit, sänkt alla sin rekord. Varit med i tv 3 ggr. Kommit två i dagens rätt, då han blev skadad..men sänkte ändå rekordet till 16.6 m. Han har kommit tillbaka från sin skada efter ett års frånvaro från travet. Tävlar nu igen och kom 6:a förra veckan på Åby, drog dock på en töm.
Sen har han lärt sig jätte mycket. Han har förvandlads från den fula ankungen till en riktig maffig biff kan man säg.
Nej jag skulle inte kunna köpa en travare som ridhäst men jag skulle kunna köpa en travare till både travare och ridhäst.
Sen har vi den andra också som vi nu äger 20% av. Han kan verkligen bli något sen när travarkarriären är över. Har väll ridit honom 15 ggr ungefär.(Han reds lite för ett år sen av de som hade han i träning då) Han samlar sig redan på tyglen, kan både höger och vänster galopp från halt, skritt och trav. Han kan rygga, göra halt
och framdelsvändning. Lite skänkelvikning också. Sen kan han hoppa i bra galopp och redan taxera själv. 1.05 skoghinder har han susat över i trav och galopp. Så han får ni se upp med...mer lättlärd häst får man leta efter.
Hehe så visst duger travare.