• Avel
  • Trådstartare Trådstartare scandalplay
  • Startdatum Startdatum
Nej, eftersom de varken har den exteriör eller de gångarter jag vill ha hos en ridhäst.

Vad gäller varmblodstravarens talang som dressyrhäst har jag aldrig någonsin stött på en renrasig häst som varit duktig i dressyr på högre nivåer.

hur ska jag få tag i bilderna hade du tänkt? ingen brukar direkt fota mig när jag rider och tänker inte be någon göra det heller bara för att du vill det, kom hit och kolla innan du säger något om den hästen, det inte direkt någon som sett den som tycker att den är dålig i dressyr kan jag då tala om.
Varför skulle inte den hsäten kunna vara bra då?
- Jag har aldrig sett när en vetrinär behandlar en häst så jag tror det bara är en bluff :eek: dessutom fick jag inga bilder hemskickade!!

De flesta brukar annars, i dessa teknikens tidevarv, kunna lägga ut bilder här på Bukefalos. Eller be någon annan göra det åt dem. Så långt ut från civilisationen bor du väl ändå inte? :angel:

Immer

Jaha, då var vi igång igen. :(
Ännu en travartråd. :eek:

Ja, jag skulle kunna köpa en varmblodstravare, om den passar mina planer och behov.

En, det finns ju en till ny.. men den har vi ändrat till halvblodstråd nu.. :idea:

jassa men den hsäten jag rider kan ha kort och samlad trav, om det var det du menade?
Jag bor i norbotten.

jasså vad trevligt med en halvblods tråd...haha.
Jag ska nog fixa en "klaga på andras hästar" tråd! :p det verkar väl rätt spännande?

Ingen av alla de travare jag ridit har haft en trav som jag vill ha hos en dressyrhäst.

Jag skiter i var du bor!

ursäkta men det var inte till dig jag skrev vart jag bodde heller!
Nää, vad konstigt, hur länge har du ridit de travarna då? vad heter dem föressten?
Det tar lite tid att arbeta bort "jätte traven" det förvinner inte bara man sätter sig på hästen direkt! Men du kanske inte visste det för du var ju så duktig?
Hm, VÄLDIGT eftersom att du inte vet att man kan träna bort något.

Bara för att du älskar dina travare måste du väl ändå kunna acceptera att alla inte gör det!

Bland annat så red jag en travare i två år, där jag har mitt halvblod inackorderat finns en travare som utbildats till ridhäst samtidigt som han varit relativt framgångsrik på travbanan.

Jag tycker inte illa om travare som individer, men jag skulle aldrig kunna tänka mig att skaffa en som ridhäst.

Nu får du ta och hoppa på någon annan! :mad:

min favorit ras är inte direkt travare och jag har inget emot någon ras alls heller men vissa får det ju till det.... :confused:

Ja. Anser att en travare(varmblodig och kallblodig) kan ge mig det jag önskar av en häst. De är dessutom väldigt ståtliga hästar och ofta väldigt trevliga.
Men jag har heller inga krav om tävling i höga klasser utan vill bara ha en vän att njuta av livet med.
När jag lika gärna kan ha en "avdankad skräphäst" gör jag ju även nytta genom att rädda en sån från slakbilden och göra den lycklig, när man dessutom kan göra dem till en sån kanonhäst som min.

Japp skulle gärna köpa en travare som ridhäst, mycket trevliga som individer...

Jag fick min travare som 13 åring. Jag verkligen avskydde han först. Jag vill ju inte ha någon billig, skranlig travare som inte kunde galoppera. Ville ha en hopp ponny. Men pappa gillade travhästar så det fick bli en sådan eller ingen. Så jag hade inget val, för en häst ville jag ju ha.
Haha vilken tur att vi köpte den där travaren som gick nybörjarlektioner en gång 1 veckan på en ridskola. han var slut som travare sa de som haft honom i träning. Så genom åren har jag gått från att "hata" till att älska denna indivd. Vi har verkligen varit med om mycket. Bla så fick vi igång honom igen på travet. Han har vunnit, sänkt alla sin rekord. Varit med i tv 3 ggr. Kommit två i dagens rätt, då han blev skadad..men sänkte ändå rekordet till 16.6 m. Han har kommit tillbaka från sin skada efter ett års frånvaro från travet. Tävlar nu igen och kom 6:a förra veckan på Åby, drog dock på en töm.
Sen har han lärt sig jätte mycket. Han har förvandlads från den fula ankungen till en riktig maffig biff kan man säg.
Nej jag skulle inte kunna köpa en travare som ridhäst men jag skulle kunna köpa en travare till både travare och ridhäst. ;)

Sen har vi den andra också som vi nu äger 20% av. Han kan verkligen bli något sen när travarkarriären är över. Har väll ridit honom 15 ggr ungefär.(Han reds lite för ett år sen av de som hade han i träning då) Han samlar sig redan på tyglen, kan både höger och vänster galopp från halt, skritt och trav. Han kan rygga, göra halt ;) och framdelsvändning. Lite skänkelvikning också. Sen kan han hoppa i bra galopp och redan taxera själv. 1.05 skoghinder har han susat över i trav och galopp. Så han får ni se upp med...mer lättlärd häst får man leta efter.

Hehe så visst duger travare. :)

Det är konstigt att en så enkel och rak fråga kan spåra ur så fullständigt... Men så är det ju när det gäller frågor om travare som ridhästar. Då blir det genast gnäll och gny och påhopp hit och dit... Synd tycker jag att människor inte kan vara lite mer mogna i sitt tänkande istället för att bete sig som barn på dagis...

japp det skulle jag.

men bara om jag inte tänkte träna och rida för tävling.

har ju en varmblodspojke. men bara för att det är just HAN :love:

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 531
Senast: Raderad medlem 149793
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 353
Senast: Freazer
·
Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
319
Senast: CaisaCax
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
295
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?