• Avel
  • Trådstartare Trådstartare scandalplay
  • Startdatum Startdatum
vaddå "ingen jag vet tycker att hon ser ut som en travare utan en vanlig ridhäst"
vad har det med saken att göra?
lägg ner för f*n, var stolt att du har en travare istället! :mad:

JA!!!!
har redan 3 varmblodstravare,ska hämta den fjärde till helgen.fattar inte riktigt vad det är för fel på folket här,din fråga handlade väl om ridhäst inte dressyrhäst,eller har jag fel.det viktiga är väl samspelet mellan häst och ryttare,att de förstår varann och passar ihop.vad spelar rasen för roll då.vill påpeka att jag även har en fjording och inte alls är insnöad på travare.vill också be alla här att inte klanka ner på varandra hela tiden.vi är ju trots allt hästfolk som vill alla hästar väl antingen de är travare eller dressyrhästar.

ja det skulle jag, har en nu.
fast då jag vill ha de till ridning ska de ha bra förutsättningar för det, men jag älskar rasen =). lättlärd och lätthanterlighäst enligt mig.

men jag skulle lika gärna kunna köpa en annan häst, det är eg. inte rasen utan personligheten.

jag valde inte min häst själv, utan han fanns redan som föl hemma hos oss.
det var inte meningen att jag skulle få häst just då,
men eftersom han inte skulle bli travhäst och blev ridhäst blev han min :love:, (han var min mammas och låtsaspappas).
men hade jag fått välja min egna häst vore det inte säkert att jag hade valt en travare.

som 3åring reds han in (han är bara inkörd) och jag har ridit han sen dess.
han är precs som vilken ridhäst som helst.
snällare får man leta efter och han har en sån underbar personlighet och är en jätteduktig ridhäst med ridbarhet, tro det eller ej.
:D

Nej jag skulle inte kunna tänka mig att köpa en travare som ridhäst, av den enkla anledningen att jag tycker att de generellt är fula exteriört, inte har tillfredsställande galopp, och inte har förutsättningen att ta mig dit jag vill i min ridning.
Den mest välridna travaren jag träffat på har 4-taktig galopp och kan inte galoppera på rakt spår... men annars är han välriden :cool:
Jag ser ingen anledning att köpa en travare som ridhäst och därmed skaffa mig en massa extra arbete när det finns så många andra trevliga raser att välja på.

Däremot har jag förståelse för att alla inte tycker som jag och att det finns många som vill ha travare av olika anledningar.
Men det vore bra om merparten av dessa människor kunde söka hjälp för sin paranoida uppfattning om att det finns öppna internationella "hata-travare-organisationer" som ska ta över världen :smirk:

Men det vore bra om merparten av dessa människor kunde söka hjälp för sin paranoida uppfattning om att det finns öppna internationella "hata-travare-organisationer" som ska ta över världen

:bow:

Immer

Jag har också en väldigt snygg AMERIKANSK travare. :love: Grannen som för övrigt håller på en del med trav trodde det var ett litet halvblod... Men jag vet att hon är travare och jag är stolt över det, för hon är MIN häst och jag älskar henne!

Till alla er som gnäller om att travare visst kan göra det och det inom hopp och dressyr, sluta gnäll och tramsa och träna era hästar väl och BEVISA istället att travare KAN!! Själv ska jag utbilda mitt sto enligt den Akademiska ridkonsten. Hon är inte så gammal än så jag kan tyvärr inte visa några bilder på piaffer och galoppombyten men så snart som hon har lärt sig det så kommer jag med bilder, lita på det! :)

Jag skrev att de är fula generellt (alltså överlag, ej alla)
Jag har sett din travare (på kort) och han är en av de finare vbl travarna jag sett. :)
Men jag tycker inte att han eller nån annan vbl travare tilltalar mig på nått sätt, varken exteriört eller gångartsmässigt. Kallbloden har större chans att gå hem hos mig eftersom jag tycker att de ser mer proportionerliga ut och överlag har bättre gång.
Och som sagt har jag endast träffat 1 välriden travare IRL men eftersom han har sxteriören emot sig är galoppen inte den bästa, men från kort tycker jag att bl a Immers och Niraks hästar ser väldigt trevliga ut

Jadå, både kallblod och varmblod :)
Kallblodstravare är skitcoola och passar ofta jättebra till dressyr, enligt mig nu alltså :p
Och varmblodstravare gillar jag, har inte träffat (ridit) så många men dom har jag gillat
Passar bra på den nivå jag vill tävla (90-100 cm och LC-LB dressyr) :)

Nej, inte till mig själv. Varmblodstravare är för travavlade, jag har (till skillnad från all världens tonåringar) inte kunskapen och viljan att försöka få en hyfsad ridhäst av en sådan.
Kallblodstravare är mera ridhästmässiga tycker jag, även om de är mer ponnyer än stora hästar i rörelser och även huvud. Det är inte den typen av häst jag vill ha, däremot skulle jag rekommendera min mamma att köpa en kallblodstravare om hon ville ha häst, henne skulle de passa utmärkt!

Nej, det skulle jag inte. Jag säger som flera i tidigare inlägg - de har inte det jag efterfrågar.

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 531
Senast: Raderad medlem 149793
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 353
Senast: Freazer
·
Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
319
Senast: CaisaCax
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
295
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?