Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Hur kan jag få reda på vad mitt sto fått för poäng tidigare, vid premiering osv? Går det? Jag tror att hennes förra (eller uppfödare?)...
Svar
1
· Visningar
783
Senast: tifo
·
M
Avel Avelsindex 93 0,75 och Inavelskoeff 3.21 Har ingen aning jag iaf.. men det står så då jag kollade upp min häst på travsport.se Mvh...
Svar
4
· Visningar
1 400
Senast: mia
·
Avel hej jah undrar om det är någon som vet något om hingsten Spender S, hur dan han är i psyket, om vakommor mm. kram* :rofl:
Svar
3
· Visningar
1 064
Senast: pialotta
·
P
Avel Hur såg hästarna i Sverige ut på medeltiden? Jag tänkte mest runt 1100-talet innan de orientaliska raserna började importeras. Jag...
Svar
1
· Visningar
981
Senast: svea
·
H
Avel Har ett sto som är: e: Dammen ue: Krevad. Har hört att båda är ganska vilda i temperamentet...(?) Hennes mamma är diplomsto med...
Svar
8
· Visningar
1 439
Senast: puckovovve
·
L
Avel Tänkte det vore kul att se hur andra tänker vid hingst val. Om ni hade ett sto: E.Fontana UE:Urbino-Immer Stoet har 888 i gångarter...
Svar
1
· Visningar
836
Senast: miamiamia
·
A
Avel Är det någon som har erfarenhet av Dragon avkommor temprament, talanger,egenheter :bump: mm?
Svar
6
· Visningar
1 382
Senast: fio
·
Avel När är ponnyernas bruksprov? Jag har varit inne på asrp.nu men jag hittar det ingenstans! Det brukar gå på grevagården eller hur?
Svar
2
· Visningar
803
Senast: lila
·
G
Avel tänkte på hingstar som carte d'or, nobel 944, cortus o diverse hopphingstar. vad tar de emot för ston rent generallt sett?
Svar
3
· Visningar
863
Senast: Xeline
·
Avel Jag undrar om ni vet om det kostar något att få ut ett nytt registreringsbevis på hästen? När jag köpte mitt varmblod så gjorde vi...
Svar
4
· Visningar
895
A
Avel Tycker båda verkar fina och bra.. Någon som vet för och nackdelar med de hingstarna? Vad de har lämnat och hur stora avkommorna blivit...
Svar
8
· Visningar
1 180
Senast: Ernst
·
Avel hingsttips hitåt!! Har ett sto med 50%fbl, (e:columbus xx. ue:bordeaux. uue: harras) väldigt ädel modell, är nog bara strax över...
Svar
1
· Visningar
825
Senast: Clintan
·
Avel Kan nån berätta vad som händer då? Måste ponnyn visas riden? Har bara läst vad som gäller för stor häst och jag fattade som att man... 2
Svar
27
· Visningar
2 316
Senast: TeamTanja
·
G
Avel Jag skulle vilja veta lite om arabhingsten Algorytm. Vad har han åstakommit, vad har hans avkommor gjort? En kompis med ett vackert...
Svar
16
· Visningar
1 132
Senast: Galadriel
·
L
Avel mitt sto är fux och pappan är mörkburn*silver pine* båda är travare! på mammans sida så är hennes pappa*västerbo gracis* mörkfux och...
Svar
3
· Visningar
979
Senast: lie
·
T
Avel Har ett 19-årigt halvblodssto som är dräktig och ska föla i maj. Hon har haft föl som 8- och 9 åring. Vet inte riktigt hur jag ska göra...
Svar
2
· Visningar
949
Senast: Lady
·
Avel Är det någon som har förhandsinfo om några godingar som kommer till Bruksprovet i år?
Svar
11
· Visningar
1 235
Senast: Cyllene
·
Avel Har köpt en häst som är efter Dunhill H. Ett namn jag inte alls känner igen. Någon som vet något om denna hästen, vad den har presterat...
Svar
3
· Visningar
1 229
Senast: kicki71
·
B
Avel Hej! Jag har en korning nordis/svenskt halvblod men hon är gammal nu så det är dax att se sig om efter nya project. Jag har ridit min... 2
Svar
23
· Visningar
7 628
Senast: akktern
·
F
Avel Jag diskuterade detta med en kompis, och hon trodde fjording, den grövre typen då alltså, stämmer det, Eller har ni andra förslag. :bump:
Svar
10
· Visningar
1 720
Senast: akktern
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10
  • Kastrering av tik - erfarenheter?