3 års test för ponny

Verkar konstigt då D ponnisarna hoppade runt 90cm på Idas kvalite, några få fick hoppa högre men det var inte alla. Gå in på SPAFS hemsida och titta på instruktioner för kvalite så ser du under löshoppning, höjd och avstånd mellan hjälphinder och huvudhinder.

Jag kan tänka mig att det är högsta höjden domaren kan sätta upp för en a-ponny.

P och co tror jag hoppade en meter iaf.

Ring arrangören och fråga när du vet vart det ska vara någonstans!

Tanja och welsh, jag är ganska säker på att det är med ponnyavelsförbundet vi har en "deal" om att få vara med på testen, det måste väl innebära att det är som ponny han kommer att räknas?

Jag har kollat reglerna för löshoppning (har själv C-ponny jag ska visa) och D-ponny hoppar 90-110 cm och sen är det 10 cm minus för varje kategori, dvs det borde bli 80-100 för C-ponny, 70-90 för B-ponny o 60-80 för A-ponny.

Man brukar väl börja med den lägre höjden för varje ponny i sin kategori o höja till lämplig höjd? Det stod även att man ibland kunde höja mer för någon viss ponny som visar större talang, men vet inte hur vanligt det är. Jag ska ju själv visa på treårs för första gången i höst!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 144
Senast: ameo
·
Hästmänniskan hej! jag e 12 år o är 164 i väger 40kg. är jag för stor för b ponnys? för just nu på min ridskola rider jag bara små ponnies även om jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 715
Senast: ameo
·
Avel Hej! Kollat i äldre trådar, men hittar inte riktigt svar som kan passa in på just denna situation. Ber om ursäkt ifall det upplevs som...
Svar
9
· Visningar
1 348
Senast: Anon89
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
737
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka