hjälp, mitt föl är tjockt!!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Philomena
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 939
P

Philomena

mitt stoföl som nu är 8 månader är tjockt och det har hon varit sedan hon var liten, alltså hon var "tjock" innan hon lämnade mamman, jag trodde det skulle jämna ut sig men det har det inte gjort! hennes revben känns knapt, man får verkligen anstränga sig för att finna dem.
så hur ska jag bära mig åt? är det farligt när fölen är tjocka?

Är du säker på att det inte är tjock vinterpäls som spelar dig ett spratt? Inte alltid man kan känna revbenen då. Och så ser de ju verkligen tjocka ut. Du har säkert redan tänkt på den faktorn och då hoppas jag du ursäktar min fråga!

Vad ger du henne för foder nu? Hur mycket etc? Frågan kanske passar bättre på Foder-forumet!

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
1 022
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Alltså - jag har ju någon sorts hygglig idé om vad som är en tjock respektive smal hund, men vill ändå gärna höra hur ni andra bedömer...
Svar
17
· Visningar
1 582
Senast: ii-ssa
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 210
Senast: NilHe
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
634
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka