Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel travtypen och brukshästen! Inget kan ändra på deras gemensamma historia som den inhemska rasen i Sverige, läs den på exempelvis...
Svar
6
· Visningar
1 129
Senast: chrisse
·
S
Avel Är det någon som vet var på nätet man kan hitta bilder och info om den tyska hingsten Schwedengruss? Han har även verkat i den danska...
Svar
1
· Visningar
1 259
Senast: Pazuzu
·
Z
Avel Jag har en häst på foder som sägs vara halvblod, men på registrerings papperna står det varmblod...Och på vaccinpapperna står det...
2
Svar
20
· Visningar
3 360
Senast: Lenita
·
Avel Jag har precis införskaffat mig ett litet stoföl. Jag är nöjd med utseende och gång på den lilla. Det enda som jag oroar mig för är...
Svar
5
· Visningar
980
Senast: Retzina
·
Avel Vart registerar man en sådann :confused:
Svar
6
· Visningar
1 065
S
Avel Någon som kan berätta om dessa två hingstar? Vill veta allt ;)
Svar
6
· Visningar
1 154
Senast: sussisus
·
H
Avel Har ett dräktigt sto hemma nu och hon är beräknad att föla i slutet på Juni. Nur länge kan jag rida och träna henne som vanligt? När ska...
Svar
8
· Visningar
1 384
Senast: Hästbiten
·
C
Avel är det för sent att betäcka ett sto som blir 17år till sommaren????? har aldrig haft föl tidigare vad jag vet
Svar
3
· Visningar
863
Senast: carro
·
G
Avel Vad tror ni? Nedärvde han petellaupphakning? Vad anser ni om Lantbruksstyrelsens order om att ta bort honom? :crazy:
2
Svar
31
· Visningar
2 310
Senast: sanwan
·
E
Avel Mitt sto som är dräktig i 8:e mån. har slutat äta sitt kvällshö! Även morgon-lunch-middags hö tar onormalt lång tid för henne att äta...
Svar
5
· Visningar
1 128
C
Avel Är det bara jag som tycker att hingstkatalogen kunde kommit något tidigare varje år...planeringen för den ligger ju ändå sedan året...
Svar
13
· Visningar
1 064
Senast: Francess
·
H
Avel vad tror ni om denna stamm? stot är 157cm kompakt,lågställd. hon hoppar mkt bra o är jätte snäll i alla lägen! vad tror ni?? tacksam för...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 586
Senast: ame
·
Avel Jag söker efter info om portos, har gjort sökningar på www men hittar ingenting. Antar att han inte finns längre, men är det någon som...
Svar
7
· Visningar
1 040
Senast: Görel
·
T
Avel Stoet ifråga har mkt bra temp, är 160cm (skulle vilja ha en avkomma 160-165cm), långlinjerad, ngt lågställd, hals med naturlig resning...
Svar
5
· Visningar
924
Senast: _Tazty_
·
P
Avel Nu ska jag inte betäcka (än? :D) men det kan vara kul att höra vad för hingst ni tkr passar till ett sto på 156cm, mörkbrun. Envis...
Svar
8
· Visningar
1 006
Senast: Peluso
·
A
Avel Nån som har nån avkomma fetr honom? en new forets är han..
Svar
4
· Visningar
784
Senast: KING88
·
T
Avel Inom distansen börjar det bli populärt med denna korsning, skulle vara intressant att höra era åsikter både fördelar och nackdelar samt...
Svar
3
· Visningar
1 162
Senast: Tarja
·
Avel Vill veta mer om en fullblodshingst, har nummer och allt, men hittar inget intressant på Google och ingen annanstans heller. Finns det...
Svar
6
· Visningar
894
Senast: Görel
·
G
Avel Okej jag vet att de här är bästa sättet o bli halshuggen av domaren o co :angel: men jag har planer på att vilja betäcka grisan nästa...
2
Svar
26
· Visningar
2 436
Senast: Dalatjej
·
P
Avel Om man betäcker ett homosygot sto är man då alltid garenterad att få ett skäck föl? även om hingsten är "en färgad" ?
Svar
11
· Visningar
1 736
Senast: shady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II