Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Avel Någon som kan berätta om dessa två hingstar? Vill veta allt ;)
Svar
6
· Visningar
1 152
Senast: sussisus
·
H
Avel Har ett dräktigt sto hemma nu och hon är beräknad att föla i slutet på Juni. Nur länge kan jag rida och träna henne som vanligt? När ska...
Svar
8
· Visningar
1 384
Senast: Hästbiten
·
C
Avel är det för sent att betäcka ett sto som blir 17år till sommaren????? har aldrig haft föl tidigare vad jag vet
Svar
3
· Visningar
858
Senast: carro
·
G
Avel Vad tror ni? Nedärvde han petellaupphakning? Vad anser ni om Lantbruksstyrelsens order om att ta bort honom? :crazy:
2
Svar
31
· Visningar
2 310
Senast: sanwan
·
E
Avel Mitt sto som är dräktig i 8:e mån. har slutat äta sitt kvällshö! Även morgon-lunch-middags hö tar onormalt lång tid för henne att äta...
Svar
5
· Visningar
1 116
C
Avel Är det bara jag som tycker att hingstkatalogen kunde kommit något tidigare varje år...planeringen för den ligger ju ändå sedan året...
Svar
13
· Visningar
1 052
Senast: Francess
·
H
Avel vad tror ni om denna stamm? stot är 157cm kompakt,lågställd. hon hoppar mkt bra o är jätte snäll i alla lägen! vad tror ni?? tacksam för...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 585
Senast: ame
·
Avel Jag söker efter info om portos, har gjort sökningar på www men hittar ingenting. Antar att han inte finns längre, men är det någon som...
Svar
7
· Visningar
1 038
Senast: Görel
·
T
Avel Stoet ifråga har mkt bra temp, är 160cm (skulle vilja ha en avkomma 160-165cm), långlinjerad, ngt lågställd, hals med naturlig resning...
Svar
5
· Visningar
918
Senast: _Tazty_
·
P
Avel Nu ska jag inte betäcka (än? :D) men det kan vara kul att höra vad för hingst ni tkr passar till ett sto på 156cm, mörkbrun. Envis...
Svar
8
· Visningar
1 006
Senast: Peluso
·
A
Avel Nån som har nån avkomma fetr honom? en new forets är han..
Svar
4
· Visningar
782
Senast: KING88
·
T
Avel Inom distansen börjar det bli populärt med denna korsning, skulle vara intressant att höra era åsikter både fördelar och nackdelar samt...
Svar
3
· Visningar
1 161
Senast: Tarja
·
Avel Vill veta mer om en fullblodshingst, har nummer och allt, men hittar inget intressant på Google och ingen annanstans heller. Finns det...
Svar
6
· Visningar
893
Senast: Görel
·
G
Avel Okej jag vet att de här är bästa sättet o bli halshuggen av domaren o co :angel: men jag har planer på att vilja betäcka grisan nästa...
2
Svar
26
· Visningar
2 436
Senast: Dalatjej
·
P
Avel Om man betäcker ett homosygot sto är man då alltid garenterad att få ett skäck föl? även om hingsten är "en färgad" ?
Svar
11
· Visningar
1 736
Senast: shady
·
Avel Jag har en ponny som inte är registrerad ennu och vill registrera henne i Whels förbundet då hennes far är Whels. Har språngsedel. Hon...
Svar
2
· Visningar
1 329
Senast: benjamin
·
R
Avel Mitt sto har blivit väldigt stel i sin bakdel. Hon är dräktigt och går nu in i 7:e månaden. Hon går även ganska långsamt. Jag har tatt...
Svar
5
· Visningar
1 216
Senast: Rubensmatte
·
W
Avel Vilka hbl-hingstar i svensk avel idag vet ni har lämnat svarta avkommor? Dvs som bara har ett eller inget anlag för brunt (Aa eller aa)...
Svar
2
· Visningar
1 082
Senast: Mithra
·
F
Avel vad har ni för erfarenheter av dem? Jag skulle gärna vilja ta en på foder, tycker att de är så vackra, och de verkar ju vara så mysiga...
Svar
12
· Visningar
1 237
Senast: confetti
·
S
Avel Läste inne på Christina Drangel's sida: http://www.christinadrangel.com om att de vill avla fram Karoliner hästar, vilket så skulle...
2
Svar
35
· Visningar
8 027
Senast: Atle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar