Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Avel Vart någonstans hittar jag utställningar och vart anmäler jag oss? Det måste väll finnas någon sida här på nätet? Vet att det brukar...
Svar
14
· Visningar
977
Senast: lil-sis
·
Avel När har ni börjat kunna se fosterrörelser på era dräcktiga ston? Mitt sto har gått in i sjätte mån och jag tyckte att jag såg något... 2
Svar
35
· Visningar
9 463
B
Avel Jag har två minishetlandsston. Den ena rödskimmel och den andra rödfux m ljus man o svans. Min sambo och jag skulle så gärna vilja ha...
Svar
8
· Visningar
1 725
Senast: loveponies
·
R
Avel Finns det någon som vet något om honom? Bild??? Vet att han var e Wedekind ue Don Carlos och född 1975. Vill gärna veta något om dessa...
Svar
8
· Visningar
1 294
Senast: Rosella
·
Avel Ja, jag vet att det varit massor av trådar om detta men jag undrar om någon vet säkert vart och när det kommer att vara treårstest i år...
Svar
2
· Visningar
787
C
Avel Är det någon som känner till Hannoveraner hingsten glueckstag...Eller pappan till den, Glueckstern ? Glueckstag är nämligen pappa till...
Svar
3
· Visningar
851
Senast: asan
·
C
Avel Har funderat på en sak..Om hästen har en siffra i sitt namn, vad betyder det? Alltså har det att göra med att hästen är avelsvärderad...
Svar
5
· Visningar
2 016
Senast: cissiny
·
Avel Vilket låter ni era ston föla på? Har alltid låtit dom föla på halm, men eftersom att vi har en häst i stallet som är damm alergiker så... 2
Svar
22
· Visningar
2 970
Senast: shady
·
T
Avel Är det någon som vet om Atom Eld är godkänd. Skulle också vilja veta mkh på dessa hingstar: Atom Eld, Elding och Lappe Troll. :bow:
Svar
2
· Visningar
1 126
Senast: shattis
·
Avel Skulle så gärna vilja ha en avkomma av mitt sto.. men hon är 15 år i år och har aldrig haft föl.. Känns som hon är lite för gammal...
Svar
2
· Visningar
702
Senast: miss_kala
·
M
Avel hej! undrar hur stor chans är det att en import från island får eksem? när isåfall kommer det första sommaren? eller tar det ett tag...
Svar
6
· Visningar
902
Senast: Imladris
·
X
Avel vad ovan är bäst när det gäller första betäckning på ett sto?
Svar
10
· Visningar
1 566
Senast: Fredag
·
S
Avel Kompisen sitter och planerar att betäcka sitt shettisto till våren/sommaren. Vi letar för fullt efter en passande hingst, mest på nätet...
Svar
10
· Visningar
1 279
Senast: squirlett
·
F
Avel Jag börjar känna mig ensam som knabstrupperägare i Stockholmsområdet. De aktiviteter som ordnas av SKF är uteslutande förlagda i...
Svar
3
· Visningar
930
Senast: Kalinka
·
Avel Vet ngn vad det kostar att betäcka med honom? Undrar för övrigt oxå om ngn vet vart man hittar godkända kallblodshingstar...helst med...
Svar
16
· Visningar
2 254
Avel Om jag skulle betäckt mitt xx-sto med honom i fjol skulle årets föl ha varit tvunget att registrerats i SAAF och då blivit B-reggad pga...
Svar
12
· Visningar
1 066
Senast: athena
·
T
Avel För ca en månad sen var jag på hästak i tingsryd och köpte en importerad häst från belgien. Ett halvblod då... i beligen säger dom...
Svar
6
· Visningar
4 649
Senast: Tina_86
·
Avel Såg i hingstförteckningen att en hingst efter Manfield ska visas. Vad är det för hingst? Stam?
Svar
8
· Visningar
1 167
Senast: Splittan
·
G
Avel med quarterhingst. Vad tror ni om det?
Svar
6
· Visningar
1 060
Senast: monke
·
R
Avel Hur sent är det att betäcka ett sto som aldrig har haft föl förut? Endel säger ju 13 år medans endels äger att om stoet tillåter sig att...
Svar
10
· Visningar
1 138
Senast: emindy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka