Fosterrörelser

Jag har tyckt att det putar ut vid virveln på mitt sto ibland, men trodde att jag inbillade mig. Ska känna och titta lite noggrannare ikväll. :)

Så farligt tjock är hon faktiskt inte. Men jag tror man luras lite av hennes typ, hon är ju av naturen lite burkig och magen är liksom rund utåt istället för jääättehängmage som andra dräktiga stoet i vårt stall har. Fast jag har fått lite kommentarer på hennes rondör från dem som sett henne i tävlingsform så lite mage har det ju allt blivit. :D

Jag motionerar henne 5 dgr/v; tömmkör, uteritter, promenader och nåt lätt dressyrjobb (mest skritt, lite huvudgympa så där). Det har gått i olika perioder, ibland har hon varit trööött och då har vi tagit det lugnare med ändå motionerat. Men just nu är hon inne i en piggelinperiod igen. Tror dock att det är bra för henne att röra på sig så länge som möjligt, som ung fick hon en del problem med patellaupphakningar vid vila. Var år sen hon hade problem med det nu och det vore skönt om hon slapp det tänkte jag. :)

:eek: Vilken skillnad!!! Har inget nytaget kort på min så kan inte jämföra. Men formen liknar din på det dräktiga kortet...
Det är andra fölet för oss båda, fick ett sommaren -02 som tyvärr fick tas bort :(. Hoppas allt går bättre denna gång. Hon är dräktig med Silvano 1047 nu.

Guud en sån fin mamma. :)
Men mitt sto har inte särskilt stor mage ännu men hon skall iockförsig inte ha för än i slutet av juni, däremot så har hon mycket klar vätska i juvren och det hade inte mitt förra sto, har era det?

Kan bara hålla med om att det säkert är bra att röra på stona så länge de tycker det är kul. Rider så länge det går sen blir det promenader mot slutet. Hon går i en ganska kuperad hage så hon får ju endel mortion där också.

Fick ett expert utlåtande från en uppfödare som var här och tittade på "piffin" i dag och han sade att det var helt i sin ordning med vättskan i juvren, att hon ser jätte fin ut :banana: (jätte glaaaaaad)

Min hade lite svullet juver för ett par månader sen, men nu är hon helt "intorkad". Hon har gått drygt tre månader, men det syns i alla fall inte på hennes juver! :o

Måste bara göra ett snabbt inlägg. Efter all läsning om era ston m föl var jag bara tvungen att kolla min lite extra. Gissa vad.....
Hon bär fölet på höger sida och det SYNS när det rör sig . :love: :bow:
Hon skall föla i början av maj hoppas hoppas hoppas :bump:

Igår och idag KÄNDE jag fosterrörelser. :love: Tog tid på mig och stod med handen strax framför juvret och armen uppåt strax framför virveln. Och nog rörde det sig alltid...vad läckert... :D :D
Inget man ser ännu, såpass lite, men kände gjorde man. :love:

Jag har visserligen bara haft mitt sto hemma i knappt ett dygn men har redan sett fosterrörelser. Hon är beräknad att föla i mitten av maj. :)

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Piaff
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
615
Senast: Shaggy
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 975
Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
934
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka