Hästpass??

oj va jobbigt. min har ändrat färg genom åren. han va mörkfux först :o

aha, bara att kontakta ID kontrollant och vet. för åldersintyg då. :)

okej. men hur dyrt är det att registrera sin häst där och få pass? hur nödvändigt är det att man gör detta? borde man chipmärka hästen samtidigt då? :confused:

Zorro är reggad i ASVH med grå papper. Vi valde ASVH då han har storhästmått, och ju är av ridhästtyp, en del hbl i honom med för den delen.

Jag kan tänka mig att det tar tid för att du skickade in i slutet av året då "alla" kommer på att det är dax för att inte få högra avgift (för fölen).

Jag skickade in mina papper i början av september, och det tog 2½v innan passet kom bara! Men det var till ASVH.

Tog ni kopia innan ni skickade in (rekade ni brevet?)
Byter de alla blad? Vaccinationsdelen oxå?? :confused:

Dags för mig att ta tag i detta oxå!!!

Hej
Jag skickade in mina papper i oktober och har inte fått något än. Det gäller ett islandsföl som skall registreras. :confused:

Tog kopia på allt, men jag vet ju att dom fick det eftersom dom skickade ett brev sen om att dom ville ha kompletterande uppgifter.
Det va till svenska hästavelsförbundet jag skickade det. Får nog ta och ringa dom.

//Rocco

En månad skulle jag tro kanske lite mer.
Men det var ju i slutet på året med helger och sånt.

//Rocco

Ok. Ska strax skicka in papprena på mitt sto, hon som ritar konturdiagrammet kommer i morgon. Skickar valackens oxå, sen har alla våra hästar pass! :)

Hej
Jag skickade in mina papper i oktober och har inte fått något än. Det gäller ett islandsföl som skall registreras. :confused:

När det gäller att regsitrera islandshästar så är väntetiden MYCKET lång. Detta pga av att SIF:s avelskansli har bytt datasystem och att det ska registerars uppgifter på flera olika ställen, för att alla register ska stämma, nationella och internationella. Jag skickade in mina papper i januari -03 och fick hästpasset i augusti -03.

Hej
Jag har mailat SIF i dag och fick sedan till svar att de är på de pappren som kom in i JUNI, suck, det blir till att vänta länge på passet.
M vH M

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 531
Senast: Raderad medlem 149793
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Piaff
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 994
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Någon som vet om det ens går att komma åt mybenefit (förmånsportal) för två olika arbetsgivare "samtidigt"? Jag tänker att det ju borde...
Svar
4
· Visningar
499
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka