Jag vill bara påpeka att jag var endast 11 år när jag fick min häst, hon var då 4½ och helt outbildad och jag kunde knappt rida alls. Jag hade alltså ändå sämre utgångsläge än du.
Jag skäms aldrig någonsin över min häst och hon är definitivt bättre på det mesta än några hästar jag känner eller har känt (alla raser). Men visst har du rätt, jag får alltid höra skit... Klart att man blir trött på inställningen när inget är gott nog. Om vi lyckas hon och jag med det vi företar oss, så väljer folk antingen att inte se/acceptera det dom ser, eller så väljer dom att tro att hon inte är rastypisk, att hon är korsning eller om inget annat fungerar så väljer dom att tycka att jag kräver mer än vad som är rimligt av henne
Om du vill kan jag räkna upp alla våra meriter, men det blir lite patetiskt tycker jag...
Sedan vill jag en gång för alla poängtera att fjordingar inte föds feta och oformliga, det ordnar vi människor så lätt med hjälp av fjordingens aptit.
Och sedan är det ju trist att du menar att Luff var den som var rastypisk och inte din andra häst, trots att det är hon som mest liknar de fjordingar jag har träffat och jag har faktiskt träffat flera hundra.
Jag sade inget om att Luff var ett dåligt exempel på fjording, jag sade att du tog upp fjording som dåligt exempel i alla dina jämförelser.
Visst har du rätt i att man inte behöver bry sig om vad folk tycker, men ibland blir man ställd mot väggen av folk som tycker att det är deras plikt att tala om för mig att det inte är en häst jag har och att fjordingar knappt duger som korv ens. När till och med folk som inte kan minsta lilla om hästar ändå "vet" att fjordingar bara är skit, ja då blir man rätt arg till slut.