Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Äldre Malen har varit och tuggat på min fina ylleklänning från Rodebjer :cry:. Är det någon ide att laga eller är det bara att slänga? Har...
Svar
5
· Visningar
1 043
Senast: fejko
·
Kropp & Själ Jag såg att det redan finns en tråd om Ergenyl, men då den har några år på nacken tänkte jag att det kanske är bättre att starta en ny...
Svar
10
· Visningar
3 999
Senast: Amha
·
  • Låst
Tjatter Ny dag - ny tråd! :bump: Ingen aning om rubriken blev rätt men strunt samma. 99 100 101
Svar
2 014
· Visningar
64 052
Senast: kolblakkur
·
Äldre Jag krockade i helgen. Jag blev svårt stressad i en situation på väg till min brors vigsel och det bara låste sig i huvudet på mig... 13 14 15
Svar
284
· Visningar
19 123
Senast: hastflicka
·
Skola & Jobb Obs, rent hypotetiskt scenario, jag är inte sjukskriven eller planerar att bli det. Hur funkar det om man är sjukskriven 50 % och rent... 2
Svar
28
· Visningar
4 066
Senast: Amha
·
Äldre Min mobil börjar sjunga på sista versen och eftersom jag ogillat den från dag 1 så är det minst sagt lockande att byta nu... Men vad ska... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 865
Senast: Red_Chili
·
Hemmet Vi behöver två nya innerdörrar till vårt hus byggt -68. Det går tydligen inte att köpa moderna dörrar och sätta in för de gamla är av...
Svar
13
· Visningar
3 339
Senast: hvala
·
Kropp & Själ Jag ska prata inför en grupp tjejer om några veckor om hur det är att vara kvinna i en mansdominerad bransch. Jag vet redan vad jag ska... 2
Svar
29
· Visningar
2 057
Senast: Sonic76
·
IT & mobiler Jag har fått flera roliga filmer skickade till mig på messenger. De är dock felvända (liggande film) och jag förstår inte hur jag ska...
Svar
3
· Visningar
742
Senast: AraSlei
·
Skola & Jobb Idag trillade det sista kursbetyget in och jag har ansökt om min examen. Jag, som inte tog mig igenom gymnasiet och floppade på både... 2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 100
Senast: Viva
·
Skola & Jobb Jag tänker i höst söka in till Djurvårdarutbildningen på Himmelstalund då jag inte får napp på jobb. Ser fram emot det då universitet är...
Svar
0
· Visningar
392
Senast: Twihard
·
Äldre Det här tycker jag är sådant som hör midsommarfirandet till: Dans och lek runt midsommarstången Sill och potatis Nubbe även om jag... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
4 400
Senast: Petruska
·
Skola & Jobb Ni som studerar på universitetet, hur mycket räknar ni med att lägga ut per 7,5-poängskurs om ni köper kurslitteraturen ny? Vilken summa... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 003
Kropp & Själ Finns det något liknande att köpa? Den jag har nu är slut som artist men varit till mycket nytta. HAr den på köksbordet och behöver...
Svar
2
· Visningar
1 116
Senast: Nebraska
·
Trädgård & Växter Var hittar jag en bra tvättlina som inte töjer sig? Jag söker efter sorten med en spunnen kärna och som är klädd i plast, inte skiten...
Svar
10
· Visningar
2 803
Senast: Mia_R
·
Äldre Typiskt! Jag hittar inte det på Gopgle Översätt, men om man säger Lie Mol eller något sådant på danska ska det betyda detsamma. Det är...
Svar
7
· Visningar
1 208
Senast: hagel
·
Hemmet Ja vad kan problemet vara? Jag får byta glödlampor på löpande band i badrummet., Problemet började efter att jag, troligen, satt i en...
Svar
1
· Visningar
536
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Vi ska boka en resa till Medelhavet, men vet inte vart. Två vuxna och två barn. Vill ha nära till stranden och då en bra strand med fint...
Svar
9
· Visningar
632
Senast: Lingon
·
Svar
1 346
· Visningar
77 018
Senast: LenaH
·