Vad är midsommar för dig?

När jag var liten så var vi alltid hos grannarna, klädde stången och reste den, åt god mat och dansade runt stången tillsammmans med alla barn i byn.
Numera gör vi inget särskilt. Har grejat på hemma. Var sugen på jordgubbar men de är ju billigare efter midsommar så då äter jag massor istället :p

Håller med. 40 spänn är hutlöst.

Hva de gjør i Oslo har aldrig hvert relevant for resten av Norge. Resten av Norge bryr sig ikke om hva de gjør i Oslo, de feirer på de riktige dagene alikevel.

Oslo er bare et stort spørsmålstegn når det gjeller traditionelle Norske helgedager.
En av mina fb-vänner bor i Gjøvik och skrev för 45 minuter sedan:

Og så ble det St.Hansaften...med trist vær, men det får vi ikke gjort noe med...Så da ble det rømmegrøt inne på oss, men skitt au...den smakte like godt inne. Jeg synes synd på de som hadde tenkt grille å spise ute i kveld + arrangører av forskjellige arrangementer i dag. Ønsker alle en hyggelig kveld hvorhen dere er :)

Alltså i dag, den 23 juni.

En av mina fb-vänner bor i Gjøvik och skrev för 45 minuter sedan:

Og så ble det St.Hansaften...med trist vær, men det får vi ikke gjort noe med...Så da ble det rømmegrøt inne på oss, men skitt au...den smakte like godt inne. Jeg synes synd på de som hadde tenkt grille å spise ute i kveld + arrangører av forskjellige arrangementer i dag. Ønsker alle en hyggelig kveld hvorhen dere er :)

Alltså i dag, den 23 juni.

Bekrefter vel egentilig bare hva jeg skrev tidligere, ingen bryr seg om vad de gjør i Oslo, alle komuner kjører sitt eget race.

Regn. Jag tänker ju på midsommarstången också men det blev inget sånt idag. En minibuffé med lilla familjen och lite efterrätt i år, andra år firar vi "större".

Gratulerer!!!! Du klarte Fremskritts Partiets spørmål og har nå rett til å få spørsmål nr2. Når feirer norrmen vintersolstand?

Sist var det den 21:a december.

Sommarsolståndet förra året var för övrigt den 20:e juni. I år inträffade det (som du ju påpekat redan) den 21:a juni. Enormt förrvirrande när Skt. Hans tydligen ligger fast den 21:a (på sommarsolståndet. Åtminstone vissa år.) enligt dig och de norrmän och danskar som bor i de där icke namngivna "de flesta kommuner".

Varför finns det ingen smiley som milt och förundrat skakar på huvudet?

Den här kanske?
no2.gif

Sist var det den 21:a december.

Sommarsolståndet förra året var för övrigt den 20:e juni. I år inträffade det (som du ju påpekat redan) den 21:a juni. Enormt förrvirrande när Skt. Hans tydligen ligger fast den 21:a (på sommarsolståndet. Åtminstone vissa år.) enligt dig och de norrmän och danskar som bor i de där icke namngivna "de flesta kommuner".
En av mina danska fb-vänner önskade för övrigt alldeles nyss oss alla en rigtig god Sankt Hans aften. Alltså idag den 23.

En av mina danska fb-vänner önskade för övrigt alldeles nyss oss alla en rigtig god Sankt Hans aften. Alltså idag den 23.

Min (danska) kommun har heller inte fattat galoppen. för här hemma kan vi dofta rök från Skt. Hans bålen i närheten. Men vad vet lilla jag om traditioner i det land jag har bott i sedan 2006 . Bodde dock ett år i Norge 2014-2015. Tydligen inte i en "de flesta kommuner" för i min kommun slog de Guinnessrekord i störst bål (brändes på Skt. Hansafton, som de oriktigt nog firade den 23/6).

:angel:

Min (danska) kommun har heller inte fattat galoppen. för här hemma kan vi dofta rök från Skt. Hans bålen i närheten. Men vad vet lilla jag om traditioner i det land jag har bott i sedan 2006 . Bodde dock ett år i Norge 2014-2015. Tydligen inte i en "de flesta kommuner" för i min kommun slog de Guinnessrekord i störst bål (brändes på Skt. Hansafton, som de oriktigt nog firade den 23/6).

:angel:
Alternativa fakta rakt igenom.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 246
Senast: Hedinn
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 258
Senast: Acto
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 624
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 218
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17