Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Betalade 30 här men dom var inte i bra form .Pinsammt at köpa så jag har massor men dom är gröna än så dom är nog lite hårda att äta50 spänn här!
Min (danska) kommun har heller inte fattat galoppen. för här hemma kan vi dofta rök från Skt. Hans bålen i närheten. Men vad vet lilla jag om traditioner i det land jag har bott i sedan 2006 . Bodde dock ett år i Norge 2014-2015. Tydligen inte i en "de flesta kommuner" för i min kommun slog de Guinnessrekord i störst bål (brändes på Skt. Hansafton, som de oriktigt nog firade den 23/6).
+12 och regn.
Mina vänner i Lofoten firar idag. Men Lofoten kanske också ligger i Oslo?Hva de gjør i Oslo har aldrig hvert relevant for resten av Norge. Resten av Norge bryr sig ikke om hva de gjør i Oslo, de feirer på de riktige dagene alikevel.
Oslo er bare et stort spørsmålstegn når det gjeller traditionelle Norske helgedager.
Tufft då.... Har bekanta som förlorade sin dotter på midsommardagen, antar att det är en jobbig helg för demMinnen av min storasyster som dog i en bilolycka för 6 år sen precis före midsommar.
Håller med. 40 spänn är hutlöst.
Färskpotatis. Blommor. Umgänge.Det här tycker jag är sådant som hör midsommarfirandet till:
Vad tycker du? Vad är midsommar för dig?*
- Dans och lek runt midsommarstången
- Sill och potatis
- Nubbe även om jag gärna hoppar nubben själv
- Bastu med björkris
- Klättra över sju gärdesgårdar och plocka en blomma mellan varje hopp
Pethead
Även typ halva Danmark tycks ligga i Oslo då mina vänner och släktingar på olika håll i Danmark alla, som traditionen bjuder, firar S:t Hans idag.Mina vänner i Lofoten firar idag. Men Lofoten kanske också ligger i Oslo?
Tänk vad mycket nytt man lär sig!Även typ halva Danmark tycks ligga i Oslo då mina vänner och släktingar på olika håll i Danmark alla, som traditionen bjuder, firar S:t Hans idag.
Säkert kvinnor hela bunten - det skulle förklara förvirringen! Tur att det ändå finns män som kam upplysa alla förvirrade Oslo-bor om vad som gällerÄven typ halva Danmark tycks ligga i Oslo då mina vänner och släktingar på olika håll i Danmark alla, som traditionen bjuder, firar S:t Hans idag.
Je suis Oslo.Även typ halva Danmark tycks ligga i Oslo då mina vänner och släktingar på olika håll i Danmark alla, som traditionen bjuder, firar S:t Hans idag.
Johannes Döparens dag(Sankt Hans dag, St Johns day osv) är 24 juni eftersom han enligt bibeln föddes 6 månader före Jesus(att sedan Jesus med största sannolikhet inte föddes det datum vi firar kan vi lämna därhän). Alltså är 23 juni "afton".