Jag krockade - vad händer nu?

Nu var det tanken på dig och en bil med knark jag tänkte på.

OT Den norska tullen har jobbat med kameror länge - och inte bara i Värmland. Det är inte meningen att personer som passerar gränsen ska veta var kamerorna är (om det händer är de meningslösa).

Den norska tullen är jätteduktig- de har under flera år regelbundet gjort stora beslag (Och då mot större, mer stabila grupperingar, mer sällan inblandade i turf wars och annat som genererar underrättelser för rättsvårdare) Deras hundtjänst är ett föredöme. Dels ska man inte räkna med att komma förbi dem, dels är nog tullen ens minsta problem om man står med en bil med knark i Norge och dålig kunskap om marknaden (givet storleken på de sändningar som omsätts och hur lite ringar de lämnar på vattnet finns nog rejält läskigt folk i Norge)

Senast ändrad:
men påstå då inte att de redan gör det?

Det står så i vår dagstidning o de har även påstått de ivåra lokala nyheter.
Man kan ha kamera över vak som faktist inte är jätte synliga.men häng gärna upp dig på att jag inte har exakt datum för när norska gränsen är klar med kamera över vakningen. Färdig diskuterat från min sida med dig.

Men stopp nu.
Har du körkort från EU-land får du köra på det i vårt land. Det är EU-gemensamma lagar och regler.

Kommer du utifrån får du vackert ta ditt körkort precis som vilken infödd svensk som helst. Ditt eget körkort räcker bara ett år.
Det både stämmer och inte stämmer. Av någon anledning (kanske någon som vet varför?) har vi tydligen också något avtal med Japan:

"I Sverige kan du bara byta ett körkort från något annat EES-land*, Schweiz eller Japan. Du kan inte byta ett körkort från t.ex. Syrien, Afghanistan eller Somalia. Den som ska byta sitt körkort måste också ha en giltig och godtagbar id-handling.

* EES-länderna är: Belgien, Bulgarien, Cypern, Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Grekland, Irland, Island, Italien, Kroatien, Lettland, Liechtenstein, Litauen, Luxemburg, Malta, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, Rumänien, Slovakien, Slovenien, Spanien, Storbritannien, Tjeckien, Tyskland, Ungern och Österrike."

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Atletix
  • Sabotage?

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka