Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Fritid Skulle behöva hjälp av era ögon att tyda detta: Det handlar om dödsorsak. Jag känner mig helt blockerad, är inte i närheten av...
Svar
9
· Visningar
1 054
IT & mobiler Min dator (som är rätt gammal) vill inte starta. Först höll den på och stängde av sej efter någon minut och till slut får jag bara upp...
Svar
1
· Visningar
505
Senast: durachiny
·
Kläder & Bli fin Jag svettas något enormt under armarna, det blir ringar under tröjorna på jobbet. Jag har testat flera olika deo och absolut torr utan...
Svar
18
· Visningar
2 137
Senast: lykke
·
Kropp & Själ Vete tusan vad jag råkat ut för NU då. I går klagade jag att händerna känns jättetorra och fnasiga utan att de var det. Och idag vaknar...
Svar
12
· Visningar
1 471
Senast: vinkelina
·
Samhälle Som rubriken säger. Är ni för eller emot? Jag är helt emot. Hatar fyrverkerier vad det gör mot naturen, vilda och tama djur osv... ser... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
5 043
Senast: Freazer
·
Samhälle Måste väl finnas fler än jag som inte firar jul? Orkar inte med alla julkommentarer på nätet och ”julpysselbakningsartiklar”. Vill... 2
Svar
29
· Visningar
2 518
Senast: _Taggis_
·
Kropp & Själ Vi fortsätter stödja Lyan. Den gammla hittar ni här: https://www.bukefalos.se/threads/lyans-nya-trad.1435426/page-100#post-18776246 13 14 15
Svar
292
· Visningar
30 382
Senast: Lyan
·
Hemmet Hur vore ett lämpligt sätta att hänga upp tyg på väggen? Har ni gjort det? Behövs kanske en rundstav högst upp eller finns det andra...
Svar
5
· Visningar
2 503
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv... 5 6 7
Svar
120
· Visningar
19 870
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Jag har haft känslan av att något sitter i halsen på mig, typ som när man svalt en tablett som inte kommit ner, sen i juni. Trodde först... 2
Svar
39
· Visningar
6 098
  • Låst
Tjatter Jag kollar på dagens skicross :) 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
107 823
Senast: Asko
·
Fritid Jag leker med tanken att resa bort med mannen och två tonåringar över nyår 2019/2020.Men eftersom den ena är 19 så drar ju priset iväg(...
Svar
3
· Visningar
486
Senast: Malin_L
·
Hemmet Vi i stallet stod härom dagen och tittade på en tidigare lagning i väggen som min bror gjorde för många år sedan. Vi reagerade på när...
Svar
5
· Visningar
729
Tjatter Lucia... Har du varit lucia? Var du den som aldrig blev vald? Ville du vara lucia? Reflexioner runt detta sökes... I mina barns skola... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 991
Senast: sorbifolia
·
Tjatter Förra fredagen hade några i personalen satt ihop ett luciatåg. Idag fick jag veta att hon som var Lucia bett att få vara det då hon... 2
Svar
35
· Visningar
3 277
Senast: cambodia
·
Kropp & Själ För första gången i mitt liv kommer jag bli sjukskriven en längre tid. Har faktiskt ingen koll på hur det fungerar och skulle gärna... 2
Svar
35
· Visningar
3 236
Trädgård & Växter Jag har försökt googla men lyckas inte riktigt - hoppas på hjälp från er som kan det mesta! En släkting har bett mig köpa en bunden...
Svar
2
· Visningar
517
Senast: Anna
·
Fritid Jag behöver sätt att hantera min rastlöshet som ofta är sprungen ur ångest och jag vill tvinga mig själv att fokusera på färre saker... 2
Svar
25
· Visningar
2 625
Kropp & Själ Tappade min sista lins i duschen igår. Linserna jag har nu finns sällan på lager hos min optiker: easy vision aquaeyes. Vet att de också...
Svar
5
· Visningar
671
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Ni som inte har dyra lån på villor och gårdar, har ni en livförsäkring? Varför då? Jag har en livförsäkring jag betalat på i många år...
Svar
18
· Visningar
1 295
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Få bort kisslukt?