Barndomsdröm

Barndomsdröm hmm.
Jobba med hästar, det har jag gjort men kroppen pallar inte längre.
Jag är lärare vilket jag aldrig skulle ha gissat som liten.
Skulle vilja vinna på lotto så jag kan bli skuldfri och ta körkort.

Jag drömde om att bli veterinär och att må bra och trivas med livet.
Som det känns nu så är det bara onödigt att ha drömmar, jag försöker mest bara få till en fungerande vardag utan att allt kraschar så fort saker och ting börjar se bra ut (det lyckas jag förövrigt inte heller med, menmen...).

Jag har alltid velat försörja mig på att skriva och har nu i veckan tagit första stegen mot att åtminstone fundera seriöst på att utbilda mig till copywriter. Måste läsa en Komvuxkurs i textkommunikation först men det tror jag nog att jag ska klara av. Får se hur det blir :-)

En annan sak jag drömt om sedan min kusin lånade mig boken Linnea i målarens trädgård av Lena Anderson när vi var små var att besöka Monets trädgård i Givenchy och det gjorde jag äntligen förra sommaren!

Min barndomsdröm var att vara författare och bo på landet och föda upp hundar.

Idag tänker jag att det skulle innebära mkt jobb med den livsstilen och enormt svårt att kunna leva på skrivandet. Men tycker fortfarande det vore en dröm att leva så.

Min dröm var att bli arkeolog. Min lågstadielärare tyckte jag skulle rikta in mig på något annat för jag var inte tillräckligt smart.
Det kommer förbli en dröm då jag nu mer inte kommer vilja studera upp massa ämnen för att sedan plugga till arkeolog och på köpet mista massa penngar till pension.

Jag drömde om att ha egen häst och bli författare. Inget av det är uppnått. Hoppas på att jag någon gång i livet har råd och möjlighet att ha häst men jag tvivlar.

Jag drömde om att bli veterinär och att må bra och trivas med livet.
Som det känns nu så är det bara onödigt att ha drömmar, jag försöker mest bara få till en fungerande vardag utan att allt kraschar så fort saker och ting börjar se bra ut (det lyckas jag förövrigt inte heller med, menmen...).
Heja dig! Skickar en styrkekram!

Jag drömde om att bli teoretisk matematiker, det kommer inte uppfyllas, är för gammal och bor på fel ställe.

Jag drömde om att bo på en gård på landet och vara självförsörjande, här är vi på god väg 😁

Drömde även om en häst, det blir tillsammans med barnet om hon är intresserad alternativt när hon är så stor att hon helst inte vill umgås med mamma. Tiden är begränsande tyvärr och prioriterar barnet och gården mer i nuläget.

Förverkligade min största barndomsdröm förra året, när jag köpte min häst. Händer fortfarande att jag blir sådär pillrigt överlycklig när jag tänker på att hon faktiskt är min. Världens bästa känsla.

77240218_10218462439450418_2869854863234170880_o.jpg

Sedan önskade jag mig en fin gård med ett eget stall också, men där är vi inte riktigt än :D

Jag drömde om att korrigera min egen barndom genom att skaffa en jämställd, uppmärksam och närvarande pappa som ständigt visar sina barn kärlek. Jag tycker att jag har uppnått det! (Men käre värld vad snett det kunde ha gått på vägen..)

Jag drömde om att rida något flott i dressyrtävlingsväg men det har jag reviderat rejält av en massa olika skäl. Startar jag någon gång typ msvb med godkända poäng så är det dröm nog och blir det inte så så har jag ändå haft bra så många goda timmar på hästryggen!

Min dröm var att bli arkeolog. Min lågstadielärare tyckte jag skulle rikta in mig på något annat för jag var inte tillräckligt smart.
Det kommer förbli en dröm då jag nu mer inte kommer vilja studera upp massa ämnen för att sedan plugga till arkeolog och på köpet mista massa penngar till pension.
Vad dumt av läraren att säga så :( Var också en av mina drömmar som liten att bli arkeolog :love:

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 221
Senast: Yrsel
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 113
Senast: cirkus
·
Äldre Säkert en gammal text iom att 50-öringar finns omnämnt- men ack så aktuell.... "En dag i staden. Jag är sugen på kaffe kände jag en...
Svar
3
· Visningar
1 519
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Hemmasittare

Hund, Katt, Andra Djur