Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Samhälle Vem är inte rädd ibland för att någon skall bryta sig in på natten när man sover. Har funderat på vad man egentligen borde ha under...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
14 101
Senast: mandalaki
·
Kropp & Själ När jag vaknade imorse fick jag en extrem chock. På köksbänken låg det fullt med mjöl och ugnsplåtar och hela köket var fullt av deg...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 967
Senast: Riru
·
Skola & Jobb När ni begär kontaktuppgifter till en person på ett företag, vad förväntar ni er att få som svar? ALLA möjliga sätt att kontakta...
Svar
16
· Visningar
1 528
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Råkade precis notera att mìn jordfelsbrytare är varm - inte het men varm Ovanför nr 2 och 3 som är "kontaktor elvärme" resp...
Svar
0
· Visningar
204
Senast: tott
·
Skola & Jobb Jag jobbar via bemanning. Min chef på bemanningsföretaget säger att det inte spelar någon roll vilket fack jag är med i, de har...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 443
Senast: skerper
·
Skola & Jobb En inte helt igenom seriös tråd, men jag undrar ändå. Vilka jobb är det egentligen som Försäkringskassan tänker på när dom hänvisar till...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
10 186
Senast: mandalaki
·
Relationer Jag har en vän som jag på senaste tiden känner att jag bara blir trött av att umgås med. Det är inget specifikt som har hänt, lite...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 545
Senast: virrpanna
·
Kultur Jag älskar hobby-arkeologi/antropologi/paleontologi, och har läst Lasse Bergs Kalahari-serie, Karin Bojs böcker om människans evolution...
Svar
0
· Visningar
438
Senast: Stinaelin
·
Relationer Åh, hörrni jag har ett tips... Jag har aldrig hittat en podd jag gillar om sex, tycker alla varit tramsiga/vulgära/allmänt blä, men för...
Svar
16
· Visningar
1 926
Senast: 95johsv
·
Kropp & Själ Finns det någon här som kan rekommendera något tillskott för bättre hårkvalité? Finns det ens något som fungerar? Vilka är era erfarenheter?
Svar
10
· Visningar
753
Senast: kolblakkur
·
Samhälle Jösses vilken bra grej! Äntligen känner jag som bor på bondvischan där google tar bort adresser istället för att lägga till och det blir...
2
Svar
22
· Visningar
2 536
Senast: sjoberga
·
Trädgård & Växter Jag har en litchi (tror jag) i kruka, driven från kärna. Den ser inte så rolig ut. Det enda den gör är att skjuta långa grenar utan att...
Svar
2
· Visningar
751
Senast: sthu
·
IT & mobiler Jag har blockerat en person på FB som jag verkligen inte vill ha kontakt med. So far so good. Men om vi är med i samma grupper, kan...
2 3
Svar
42
· Visningar
8 004
Hemmet Nu får jag snart spader. :arghh: Förra året fick jag in några tvestjärtar, i år tar däremot priset. Jag har varit noga med att skaka ur...
2
Svar
34
· Visningar
3 436
IT & mobiler Mitt barn spelar Pokémon go och har kommit rätt långt i level och i fångade pokemons. Det är dags för mobilbyte från en android till...
Svar
2
· Visningar
2 338
Senast: nyttnick
·
Skola & Jobb Så var semestern slut och dags att komma tillbaka till jobbet. Nu börjar möternas tid, konferenser och utbildningar. För att inte tala...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
12 455
Senast: Luff
·
Tjatter Sedan mitt hästliv tog slut, så lägger vi våra surt intjänade pengar på bilträffar och crusingar. Kul, men jag är så less på vår...
Svar
19
· Visningar
1 753
Senast: kanelsvans
·
Kropp & Själ Ja, jag vet att jag kanske skulle kontakta vården men ändå. Buke brukar ha infallsvinklar på det mesta. Jag har alltså fått...
Svar
1
· Visningar
445
Senast: BornAgain
·
Kropp & Själ Lagt mig i sängen under mitt sprillans tyngdtäcke :) Hoppas på riktigt god sömn. Har gått igenom mim ärvda spinnrock och konstaterat att...
Svar
6
· Visningar
566
Senast: Angua
·
Hemmet Vill också ha en spinnrock, men bor för litet för att få plats. Jag får nöja mig med min slända. Var länge sedan jag spann nu, blev lite...
Svar
9
· Visningar
492
Senast: Angua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp