Nej, hon har kronisk mag/tarminflammation så vi har inte vågat ge henne något smärtstillande

Jag har dock börjat prova djävulsklopulver idag för det hade väldigt bra effekt på Poppy och så får jag hålla koll på hennes mage. Gurkmeja har hon inte fått men hon får glukosamin och några sprutor som jag alltid glömmer vad de heter. Om inte djävulsklon ger effekt till på måndag så får jag ta kontakt med veterinären och se vad det finns för alternativ till metacam som kanske är snällare mot magen.
Poppy och Bella är kullsystrar och Pärla är deras halvsyster.
De har inte gjort det alls lika ofta innan utan bara någon enstaka gång när jag varit för långsam. Kanske är vädret för ingen vill gå ut. Men det börjar bli riktigt jobbigt att torka kiss hela tiden. Pärla har svårt att hålla sig då hennes mat ökar urinmängden men nu verkar hon inte ens försöka utan bara sätter sig där hon står. Hon verkar dock inte ha något obehag när hon kissar som när hon hade stenen. Kanske har hon bara kommit på att det går att kissa på golvet utan att det händer något för hon hör ju inte när jag ropar åt henne eftersom hon är döv.
Jag lyckades haffa elektrikern i farten. Tydligen hade det hänt något annat så om jag inte stött på honom så hade jag inte fått några svar idag heller. Det visade sig vara någon säkring för säkringen eller vad det nu var. Han var så stressad att jag inte fattade. Men det var lättlöst iallafall. Vet inte om det var bra eller dåligt. Bra för att det är löst och jag inte behöver oroa mig för högre hyra, dåligt för att elen är fortfarande katastrof och kommer nu inte att fixas så jag kommer att få gå och oroa mig för det även i framtiden.
Stötte också på hon som har gymmet och de hade haft jättemycket vatten inne hos sig

Men skönt nog var ingen skadat! Jag trodde att de hade laminatgolv men den lokalen som var vatten i var det bara kakel och betong som tur väl var!
Hundarna är ärligt talat övermäktiga

Jag lyckas inte få ordning på någonting. Marsvinen och vaktlarna (har bara två kvar, de andra har flyttat) tar knappt någon tid alls just nu. De får mat och vatten och rena burar bara så dem räknar jag knappt i vad jag har att göra. Men hundarna tar så extremt mycket energi eftersom det hela tiden är fel någonstans och de verkar olyckliga. Att jag är helt slut hela tiden gör ju inte saken bättre för då orkar jag ännu mindre. Men jag känner att en trevlig promenad i solen kan väl inte vara för mycket begärt? Men det är det
Och för en stund så hittade jag detta i spamkorgen på messenger. Det är ett par månader sedan och inget har blivit anmält men vet hur illa de pratar om andra modeller de har haft så jag kommer definitivt att komma upp som exempel på alla ”sjuka borderlinebrudar” de råkar ut för hela tiden
Visa bifogad fil 42070