Vuxenpussel

Jag gör 2000-5000 bitar och tar ramen först. Sen väljer jag en färg och pusslar den.

Jag färgsorterar alltså inte alla bitar utan tar en färg eller sektion i gången.

Ett tips är att byta pussel med folk på lokala säljgrupper. Man bygger ett och sen vill man ju inte ha det längre. Så enkelt och så billigt.
 
Min pusselsamling :love:

IMG_20191221_115039.jpg
 
Pusslar bara på mobilen numera, för att kunna ta upp och få småpauser under dagen när det behövs lite hjärnrensning.

Börjar alltid med ramen och fortsätter sedan med någon färgkodad del i bilden för att sedan bygga på denna.
 
Pusslar bara på mobilen numera, för att kunna ta upp och få småpauser under dagen när det behövs lite hjärnrensning.

Börjar alltid med ramen och fortsätter sedan med någon färgkodad del i bilden för att sedan bygga på denna.
Digitala pussel är dock något helt annat som jag inte vill pyssla med. Förvisso kan man överföra strategier i själva pusslandet då. Men här pratar jag rent praktiskt, där man har 1000 fysiska pusselbitar att vända på och som man ska systematisera rent praktiskt, inklusive förflytta när en ska stoppa undan och ta fram.

-------------------------------

Jag har tagit fram ytterligare en tavla som jag lägger upp alla bitar på, och har sorterat färgmässigt, den andra tavlan lägger jag motivet på. Tiiiiid är en nyckel i det hela märker jag. Men jag spenderar många timmar dagligen i telefon och kan då samtidigt använda dator för att lyssna på föreläsningar och podcasts tillsammans eller även se dokus och pussla samtidigt.
 
Måste bara nämna detta. Om jag lägger pussel så är det ett Jan van Haasteren pussel :love::love: Det är fantastiska motiv som är roliga och så fulla av detaljer. Det är sällan man hamnar på någon helfärgad bit utan någon detalj på det :D Och det känns som att man hittar en ny grej för varje gång man lägger det. Lätt och ändå komplicerat på så vis att man får leta och fundera på var bitarna ska ligga. Finns i olika storlekar.

Lägger också bara hans pussel! :love: För mig skulle en typ fotobild vara det tråkigaste som finns.
Nu till jul köpte jag en kartong med två pussel i med julmotiv från honom. Ska bli kul att börja!

Jag tycker inte om att sitta och sortera i all oändlighet utan jag gör kanten och sen kör jag på bara. Kan sortera lite lite men absolut inte alla bitar på olika brickor eller så. Det skulle för ta lite av pusslandet för mig. Jag kör på bara, brukar hålla ut alla bitar i locket och gräva runt. Kör 1000 bitar.

Här är det ett pussel in = ett pussel ut. Har inte mycket plats och tycker det mest är kul att lägga pusslet en gång. Skänker bort det som åker ut :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag var väldigt nära att skriva det här under anonymt nick, men kom sedan fram till att det här inte är något att skämmas för och att...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 208
Senast: Mineur
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 254
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 379
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 379
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp