Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Juridik & Ekonomi Rent hypotetiskt, hur tänker ni? A är skyldig B 1000kr. A betalar tillbaka B 100kr i veckande första 3 veckorna. Sedan går det 2 veckor...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
7 251
Senast: nullo-modo
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har haft mycket huvudvärk och som har lyckats lindra eller bota den? Jag börjar känna mig lite uppgiven och...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 910
Senast: Lazy Lady
·
Skola & Jobb FK har ju som standard en handläggningstid på max 90 dagar. Min ansökan om bostadsbidrag skickade jag in i december och den skulle då ha...
Svar
4
· Visningar
1 059
Senast: Enya
·
Hemmet Nu behöver jag hjälp från eventuella experter på att tappa bort och sedan återfinna saker. Mitt barns glasögon är spårlöst borta sen i...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 570
Senast: malumbub
·
  • Låst
Tjatter Är på väg ut i trädgården för att attackera några buskar :D
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
76 313
Senast: dobbis
·
Samhälle Vad tycker ni om att brott preskriberas eller att det går att få straffrabatt om man döms väldigt långt efter gärningen? Spelar det...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 371
Senast: Raderad medlem 19815
·
Hemmet Flyttar dock inte förrän 7 mars men här kommer bilder på lägenheten jag ska flytta till. Affär på andra sidan järnvägen, som är längre...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
10 906
Senast: MiaMia
·
Samhälle Efter att media idag gått ut med att flera SL-busschaufförer dött i corona, blev det en diskussion i huruvida man anser att...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 300
Senast: swemale
·
Kropp & Själ Dagens dumma fråga: Varför har vi öron? Alltså det som syns inte det som är inne i huvudet. Skulle det inte räcka med två hål bara?
Svar
16
· Visningar
1 325
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Jo, nu när många sport-arrangemang blir inställda kom vi på i Tränings-tråden att vi kör ett virtuellt Buke-lopp, såklart! :banana...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
8 644
IT & mobiler Behöver bukes hjälp då jag behöver en ny väckarklocka vilket tydligen är svårare än svårast när man är halvblind utan glasögon. Vart...
Svar
5
· Visningar
477
Samhälle Många butiker går dåligt nu, en del ansöker om rekonstruktion eller konkurs. Betalar man direkt och vill returnera varorna så kanske man...
2
Svar
35
· Visningar
2 613
Senast: MissFideli
·
Tjatter Som rubriken lyder, vad drömde ni om när ni var små? Fri tolkning. För mig var det: - En egen häst, helst en connemaraskimmel som...
2
Svar
31
· Visningar
1 470
Senast: Hoarfrost
·
Kropp & Själ Frågan ställer sig själv. Men vad får folk/du ångest och/eller panik över och hur tar det sig uttryck?
2
Svar
28
· Visningar
1 854
Senast: tuaphua
·
Samhälle Ramlade över ett intressant inlägg på Facebook om att starta kollektivhus för äldre. Spontant kändes idén bra. Många äldre är ju ensamma...
Svar
7
· Visningar
693
Senast: alazzi
·
Hemmet Halloj alla! Jag minns inte om det var här eller nån annanstans jag tidigare läste om någon som hittat ett fint hus, skrivit ett brev...
2
Svar
22
· Visningar
6 765
IT & mobiler Nu känner jag mig verkligen gammal, men om man har rikrigt mycket bilder och dåligt med minne på sin telefon, vart kan man lagra...
Svar
10
· Visningar
717
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Jag har som de flesta vet psykiska problem, svår depression framför allt. Fick tolv behandlingar av ECT förra våren utan resultat, med...
Svar
0
· Visningar
411
Skola & Jobb Jag ska snart söka jobb, som lågstadielärare, då jag är färdig med min utbildning i juni. Men jag vill skriva ett roligt/intressant...
Svar
12
· Visningar
1 394
Senast: Fille
·
IT & mobiler Vi har Canal digital, och funderar på att byta till Neflix istället pga mkt billigare. Då är frågan vad som finns där? Vi ser mest på...
Svar
17
· Visningar
1 234
Senast: Modest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp