Vad drömde ni om när ni var små?

Att rädda någon från drunkning/eldsvåda/att bli påkörd av en bil 🤦‍♀️.

Att kunna bli en sjöjungfru.

Få ett antagningsbrev från Hogwarts.

Ha en egen häst.

Att jag skulle få vingar och kunna flyga.

Att skriva en fantastisk bok vid imponerande ung ålder.

Jag vet inte om mina drömmar förändrats så mycket nu i vuxen ålder 😂.
 
Som rubriken lyder, vad drömde ni om när ni var små? Fri tolkning. För mig var det:

- En egen häst, helst en connemaraskimmel som skulle heta Silver
- Ett eget stall
- Nick Carter
- Allt i @Lena Furberg s serier
- Att få befinna mig inne i Zela-spelen (att få rida Epona över Hyrule Field kunde verkligen uppta mina dagdrömmar)
- Bussen i Spice Girls filmen
- Att få ha en Pocahontas Barbie (byggde till och med en skog till henne i en flyttlåda)

Att jag var barn på 90-talet är tydligt här :D

Att bli fotbollsproffs.
Eller stridspilot.
Eller spelprogrammerare och sälja de idéer och alster som skapades. (Började programmera spel som 9-åring)
Att uppfinna saker som kan vara till nytta för mänskligheten.

På olika sätt fanns de drömmarna med länge och togs de facto på olika vis till sin spets, innan de övergavs som antingen omöjliga eller inte lika eftersträvansvärda längre. Inser att jag fastnade på den fjärde som gick vägen i någon form.
 
Som rubriken lyder, vad drömde ni om när ni var små? Fri tolkning. För mig var det:

- En egen häst, helst en connemaraskimmel som skulle heta Silver
- Ett eget stall
- Nick Carter
- Allt i @Lena Furberg s serier
- Att få befinna mig inne i Zela-spelen (att få rida Epona över Hyrule Field kunde verkligen uppta mina dagdrömmar)
- Bussen i Spice Girls filmen
- Att få ha en Pocahontas Barbie (byggde till och med en skog till henne i en flyttlåda)

Att jag var barn på 90-talet är tydligt här :D



- Blir veterinär och rädda lejon och giraffer på savannen.
- Bo i en husbåt och åka jorden runt.
- Egen häst och tävla i hela världen, en illröd fux med fyra vita strumpor och vit bläs.
- Bo i en segelbåt någonstans i Karibien och simma med delfiner.
- Prata med djur, Dr Dolitte-style
- Flyga runt i rymden a´la Babylon 5 / Star Trek / Star Wars och träffa en massa nya spännande aliens.
 
- Bo på en gård
- Ha en himlans massa djur
- Ha en blond pojkvän som skulle heta Rasmus
- Inte behöva jobba

Bor i lägenhet, har enbart en hund, lägger idag mycket fokus kring utbildning och karriär och sambon är dessutom mörkhårig och heter långt ifrån Rasmus.. inte mycket som slagit in hittills med andra ord, men hoppet lever vidare :D
 
Jag hade redan en vit ponny så den posten var liksom avcheckad.
Istället drömde jag om att bli författare. Skrev långa berättelser och levde mig in dessa. Dessutom var jag intresserad av historia och historiska kläder och jag och mina kompisar klädde ofta ut oss enligt olika epoker. Vi var lite speciella 🙄😁 Har ngn bild på när jag fyllde typ 10-12 nånting och alla var klädda i 1700-tals kläder 😅😅
Sjukt nog har detta nördiga intresse hängt kvar och nu när jag fyller 40 blir det samma tema! :D
 
Att rädda någon från drunkning/eldsvåda/att bli påkörd av en bil 🤦‍♀️.

Att kunna bli en sjöjungfru.

Få ett antagningsbrev från Hogwarts.

Ha en egen häst.

Att jag skulle få vingar och kunna flyga.

Att skriva en fantastisk bok vid imponerande ung ålder.

Jag vet inte om mina drömmar förändrats så mycket nu i vuxen ålder 😂.

Haha jag känner igen den där första, då hade man ju fått jättemycket uppmärksamhet och det var ju liksom en dröm i sig 🤷‍♀️
 
Drömde också om att ha en självlysande stjärna i pannan som min My Little Pony hade så jag klistrade fast en klistermärke där och trodde att om jag hade det tillräckligt länge så skulle det växa in i huden och stanna där. Tror det blev två dagar och en natt totalt..
 
Att bli veterinär. (Det blev inte så, men det är en dröm jag faktiskt ångrar lite att jag inte försökte uppfylla mer på riktigt - det hade nog kunnat gå och jag hade nog kunnat bli en rätt bra veterinär tror jag. :D)
Egen häst och ha massa andra djur.
Bli en jättebra dressyrryttare och tävla massor.

På avdelningen knäppa ”drömmar”: Under en period önskade jag starkt att bryta armen och ha tandställning, som min kompis... :confused:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp