Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Samhälle Blev ledsen och bedrövad idag när jag vaknade till nyheten att en polis blev ihjälskjuten på öppen gata när han stod och pratade med...
25 26 27
Svar
521
· Visningar
29 470
IT & mobiler Finns det någon sorts "papperskorg" i Samsung S9 som man kan tömma? Det känns som om det spelar väldigt liten roll på minnet hur många...
Svar
15
· Visningar
2 029
Kropp & Själ Funderar lite på det här att så pass många har vägrat AZ och valt att avboka eller inte har för avsikt att vaccinera sig öht. Sverige...
25 26 27
Svar
537
· Visningar
31 880
Senast: MJLee
·
Hemmet Har en soffa i vardagsrummet som lätt drar åt sig damm. Hur gör ni för att få bort dammet? Har både försökt dammsuga av soffan, kört...
Svar
0
· Visningar
546
Fritid Jag har alltid varit lite nyfiken på "förr" och tack vare en familjegrav som sträcker sig 150 år bakåt i tiden har jag lyckats täcka in...
Svar
13
· Visningar
855
Senast: Tarnin
·
Mat Äldsta barnet behöver något som kan ligga och skramla i ryggsäcken dag ut och dag in och tas fram vid behov. Något som är hyfsat...
2
Svar
28
· Visningar
4 129
Senast: voltis
·
Fordon Det händer ibland att min bil inte får någon fart efter att jag växlat utan istället varvar. Typiskt när jag svängt i en korsning och...
Svar
6
· Visningar
816
Senast: vilde
·
Skola & Jobb Vi hade en diskussion på jobbet förut angående detta, de flesta var eniga om att man inte kan/bör/ska vara ute på facebook, instagram...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
9 974
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Vilka springskor har ni som har hallux valgus och därmed en stortå som gärna protesterar mot skor? Till vardags funkar stalldojorna...
Svar
2
· Visningar
905
Senast: domesticus
·
Trädgård & Växter Tyckte inte riktigt att ämnet passade i Trädgård 2017? När jag flyttade till huset upptäckte jag diverse buskar runt om. Sådant som...
Svar
17
· Visningar
2 663
Kropp & Själ Optimisterna vill resa i januari; vi har covidpass alla tre ... men dessa räcker bara till början av november. Googlar jag så hittar jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 267
Senast: sjoberga
·
IT & mobiler Hur gör man för att kunna stoppa in radbrytningar på texten i en excelruta? Menar inte att den själv ska fortsätta med nya rader neråt...
Svar
16
· Visningar
979
Senast: Enya
·
IT & mobiler Jag har haft en studentlicens på Microsoft Office och den går ut nu inom kort. Sitter och kikar på alternativ för förlängning, för att...
2
Svar
20
· Visningar
1 431
Senast: Motacilla
·
Fritid Borde la ha en tråd för OS, tänker jag :D Alla sporter inkluderade. Någon mer som tittar? Sitter just nu med fotbollen i bakgrunden...
39 40 41
Svar
811
· Visningar
41 376
Senast: LillaGubben
·
Mat Rensade i skafferiet och hittade en påse med mandelmjöl jag glömt bort. Jag har aldrig bakat med det och vet ingenting direkt sådär som...
Svar
7
· Visningar
950
Senast: _Taggis_
·
Kropp & Själ Jag blev förkyld för ca 10 dagar sedan och det verkar ha urartat till bihåleinflammation och dessutom hosta som inte riktigt vill ge...
Svar
18
· Visningar
2 846
Senast: Milosari
·
Kläder & Bli fin Gick för första gången på länge en rejäl promenad i mina gummistövlar och fick då nästan en blåsa under framfoten. Mina innersulor är...
Svar
2
· Visningar
461
Senast: MissFideli
·
Kläder & Bli fin Jag blir tokig på regn/skalkläder som lovar en massa som sedan inte uppfylls. Jag är trött på att bli dyngsur i ett åskoväder på en...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 161
Senast: Kirre
·
  • Låst
Tjatter Flyter runt lite i värmen och gör snabbinsatser med jobb ute. Funderar på att ta ett glas rosé, jag behöver inte köra bil idag. Edit...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
72 187
Senast: tanten
·
Hemmet Hjälp! Min man ställde en varm pizzakartong på bordet och det blev en vit fläck som inte går bort. Vad kan jag göra? Hela bordet känns...
2
Svar
28
· Visningar
7 157
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp