Jag tänkte väl att det var så illa men hoppet är ju det sista som överger en!
Naturmaterial som ullfleece eller rena ulltröjor står ju emot endel duggregn och galonkläder funkar säkert om man står still men det gör jag ju inte. Jag hade en gång ett regnställ som skulle stå emot 5000 och andas 5000. Det är det bästa jag har haft men det finns såklart inte att köpa längre. Det hade jag i 4-5 år innan det blev så slitet att det började läcka enbart därför. Trots att alla jag har tittat på och testat det senaste har haft över 20000 i både vattentäthet och andning så håller de inte tätt och de andas inte tillräckligt vilket får mig att undra om de där siffrorna egentliga bara är helt ryckta ur luften för någon riktigt mått på hur bra de är verkar det inte vara.
Revolution race kläder passar inte min kroppsform alls. De är alldeles för stora i midjan i förhållande till höftmåttet på byxorna och jackorna ser ut som tält om de ska gå över bysten och jag ska kunna röra på axlarna, de passar nog en rak kroppsform bättre. Dessutom är de jackorna jag har provat från dem såpass långa att de går ner över låren vilket skapar ett tryck där som min kropp inte fixar och de har ju tyvärr inte dubbla dragkedjor på sina jackor så att det går att dra upp den lite heller.
Min erfarenhet från vaxat tyg (vilket ju ofta är bomull eller bomullsblandning) är att det blir äckelvarmt just pga bomullen och vaxningen gör att det inte andas alls.
Jag kan liksom inte välja mellan pest eller kolera. Då går kroppen i strejk. Igår var jag blöt rakt igenom och jag betalar väldigt dyrt för det idag
Att bli kall och/eller blöt fungerar inte för en kropp som är trasig på det sätt som min är. Inte heller att bli för varm.... Inte fungerar det att stanna inne heller för att regnet öser ner för då blir kroppen ledsen för det och smärtan är lika vidrig som om jag har blivit blöt/kall. Moment 22.
Jag kan ju tycka att idag när det finns så enormt bra funktionskläder som på riktigt faktiskt fungerar så borde det också gå att tillverka regn/skalkläder som håller vad de lovar.