Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Kropp & Själ Jag vet att det är flera här som äter antidepressiva mediciner. Jag har ätit Brintelix i ca ett halvår, jag började med en låg dos för...
Svar
8
· Visningar
927
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Hej! Är en tjej på snart 16 år som för exakt 3 veckor sedan ramlade av hästen vid hoppning och bröt fotleden. Fotledsfrakturen såg fin...
2
Svar
20
· Visningar
2 976
Senast: LinaAlchab
·
Mat Söker tips på mat som tacksam göra mycket av, samt värma upp. Kommer behövas framöver när jag och sambon jobbar olika tider b.la Kravet...
2
Svar
23
· Visningar
2 154
Senast: Sporthorse
·
Tjatter Det fanns en tid när man kunde handla i riktiga affärer. Jag skojar inte - det fanns massor med affärer i centrum där man kunde köpa...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
4 349
Senast: Stefffie
·
Hemmet En stor ullmatta som inte luktar sommaräng, finns det något som hjälper? Allt som innebär vatten och efterföljande torktider känner jag...
2
Svar
20
· Visningar
3 999
Kropp & Själ Det första jag tänker på när jag vaknar är min andning då den känns snabb och jobbig tex, när jag är ute och går så måste jag gäspa och...
2
Svar
37
· Visningar
2 122
Senast: Dorinda
·
Hemmet Jag är på jakt efter en liten stol i stil med den på bilden. Någon som vet om de finns att köpa i fysisk butik i Lund/Malmö...
Svar
1
· Visningar
514
Senast: vilde
·
Fordon Man har hittat rost på min bil och det är godkänt på garantin av tillverkaren. Så långt allt okej. Men jag blir ju utan bil under tiden...
Svar
11
· Visningar
693
Senast: MissFideli
·
Hemmet Jag har aldrig haft en matberedare någonsin, men har längtat efter en i flera år. Känner att det är dags nu. Vad har ni för...
Svar
7
· Visningar
719
Senast: Sasse
·
Juridik & Ekonomi Jag har ett enskilt företag där jag, naturligtvis, betalar moms, skatt etc på alla mina inkomster. Jag har en revisor som ser allt och...
Svar
5
· Visningar
1 071
Senast: manda
·
Fordon Får plats med 3 barn i bilstol, orkar dra ett 1,5 hästssläp och inte kostar skjortan? Bor i Finland, Volvo är INTE billigt här.
2
Svar
35
· Visningar
2 219
Hemmet Torkar våt ved inne i boden om man staplar in den när den är våt? Jag har så svårt att komma till skott och stapla ved själv när det är...
2
Svar
23
· Visningar
2 328
Senast: Stekspaden
·
Mat Kan någon tala om för mig i vilken avdelning man normalt sett hittar färdig pajdeg? Har hittat ett svenskt recept på en paj som verkar...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 465
Skola & Jobb Har ju skrivit lite i andra trådar om att jag blivit reserv på en del utbildningar. Nu har jag klättrat upp så att jag är reserv 1, 9...
2
Svar
20
· Visningar
2 689
Senast: Lightzone
·
IT & mobiler True wireless in-ear av denna sort. Igår försvann ljudet mitt i pågående användning. Det finns batteri. De säger att de är anslutna. Jag...
Svar
9
· Visningar
686
Senast: MiaMia
·
Fritid VI ska ta en helg i Malmö med två 16-åringar. De, och vi vuxna gillar shopping, båtturer (kanske ribbåt), museum som inte är allt för...
Svar
6
· Visningar
890
Senast: Anemone
·
Hemmet Jag tvättade ett eksemtäcke nyss. Missade den lilla detaljen att det var fullt med päls i det. Nu är täcket pälsfritt och rent, men...
2
Svar
30
· Visningar
3 849
Senast: 95johsv
·
Hemmet Jag fick ju en skänk av min goda vän. Den är av modernare snitt, i ett ljust träslag. Ovansidan hade fula märken från en vattenkokare...
Svar
13
· Visningar
650
Senast: tanten
·
Hemmet Ibland svävar jag bort i drömmar och det har jag gjort nu igen. 🤪😂 Och detta lilla projekt skulle möjligen kunna vara något som jag i...
Svar
12
· Visningar
1 570
Senast: Scata
·
Trädgård & Växter Någon som har installerat en gårdspump (som det verkar kallas)? Hur går det till? Vad kan det kosta? Kan man göra det var som helst?
2 3
Svar
49
· Visningar
3 642
Senast: cambodia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp