Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Kropp & Själ Jag har de senaste veckorna dragit på mig en ny åkomma. Mitt ena ben börjar från ingenstans göra ont. Det känns som en pulserande smärta...
Svar
4
· Visningar
1 269
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag har fått ont i fötterna sedan några månader tillbaka. Det började i samband med att jag började använda skyddsskor. När jag under...
2
Svar
28
· Visningar
2 721
Senast: hastflicka
·
Fordon På semestern fick jag en gul varningslampa. Nojig som jag är jagade jag rätt på en öppen verkstad. Bilmecken släckte varningen och...
2
Svar
33
· Visningar
3 052
Senast: hastflicka
·
IT & mobiler Jag har en Samsung S9, har den alltid på ljudlöst men skulle önska att vissa nummer alltid kan ringa med ljud signal ändå. Någon som...
2
Svar
20
· Visningar
10 799
Senast: Enya
·
Relationer Jag kollade på (danska) Lyxfällan ikväll och blev så otroligt provocerad. Ett av avsnitten handlar om ett par som drömmer om att köpa...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 744
Senast: Pudlan
·
Hemmet Hjälp! Min just nu inte så älskade katt har just haft ner ett inramat foto och glaset har gått sönder. Jag måste laga det :arghh: men...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 376
Senast: ptr
·
Hemmet Hur kompromissar man när man vill bo på helt olika ställen? I samma stad men olika delar så det är inte Malmö eller Boden iaf 😅 Jag kan...
33 34 35
Svar
693
· Visningar
53 123
Relationer Dottern, 21, har precis gjort slut med sin pojkvän efter 2,5 år. Förhållandet var tryggt men meningslöst och de hade inget gemensamt...
2
Svar
21
· Visningar
4 101
Kultur Köpte en gammal hårtrimmer på loppis igår och den är märkt med E Svalling Eskilstuna. Jag har googlat en del men hittar mest sablar :p...
Svar
1
· Visningar
493
Senast: gul_zebra
·
Hemmet Jag ska börja renovera lite smått och tänkte börja med köket. Det jag tänker göra är att måla tak och snickerier samt måla om en tapet...
Svar
17
· Visningar
1 398
Senast: sthu
·
IT & mobiler Så att eh.. sett reklam på insta ganska länge nu för en nätbutik med smycken. Lång historia kort, la min order, gjorde klart för...
Svar
17
· Visningar
1 739
Hemmet Jag har precis sålt en gammal stereo på nätauktion för ett antal tusenlappar. Är glad att jag tog tag i saken för den har stått i vår...
Svar
7
· Visningar
826
Senast: Skjøldur
·
Kropp & Själ Utan att dra någon bakgrundshistorik - här är frågan: Finns det någon BH-modell utan byglar som ger åtminstone lite delad byst och inte...
2
Svar
34
· Visningar
2 358
Senast: yamyam
·
Kultur Det finns en video som cirkulerat på sociala medier länge. I videon ser man en katt som välter den lååånga raden med läppbalsam, ett...
Svar
1
· Visningar
646
Senast: Caoimhe
·
Kropp & Själ Sorry för rörigt inlägg 😔 Har extremt mycket att göra på jobb vilket har varit fallet under hela pandemin, inte så att vi inte haft...
2
Svar
27
· Visningar
2 965
Senast: TeamLundVer
·
Fritid Vi tänkte först vandra några dagar med hund i Jämtland-Härjedalen och bo på fjällstationer, tittade på Jämtlandstriangeln som såvitt jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 499
Senast: Snubbelfot
·
Mat Är det någon som sitter på ett bra recept på tacosås utan paprika? Alltså, inte ens krydda som kan innehålla paprika pga allergi. Tips?
Svar
11
· Visningar
1 512
Senast: Lingon
·
Kropp & Själ Skulle behöva tips och förslag på maträtter och mellanmål som anses vara snälla mot gallan/eventuellt pågående gallsten. Fantasin börjar...
Svar
15
· Visningar
3 677
Senast: Nevermind
·
Juridik & Ekonomi Jag är inte så bra på Google som utbränd så jag vänder mig till er eftersom jag vet att Buke är som Google 2.0 fast bättre 😊 Mitt barn...
Svar
9
· Visningar
1 677
Senast: EZMK
·
Juridik & Ekonomi Jag har varit sjukskriven i några år och det är ärligt talat osäkert om jag kommer kunna arbeta igen. Jag har gjort en runda med...
2
Svar
29
· Visningar
4 977
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp