Fläckar på träbord

Kanske ska förtydliga att det inte är en fuktfläck utan kartongen fastnade i bordet och lämnade efter en fläck.

Ska prova tandkräm. Måste bara till en affär och köpa först, jag använder bara tabletter..

Inte enbart tandkram, du behover se till att det ar vit "non gel" tandkram ... jag skulle ocksa gora en smet med tandkram, baking soda (vad heter det pa Svenska?) och vinager som jag putsar med. Funkar inte det skulle jag anvanda strykjarns metoden som i lanken.
 
Det kanske är för sent nu men jag hade absolut börjat med en lätt fuktad kökshandduk och strykjärn på låg värme innan jag hade börjat mixtra med olika syror och baser från skafferiet. Så länge du har låg värme och jobbar långsamt kan du i princip inte förstöra mer med strykjärnet, lyft handduken ofta för att kolla resultat och kontrollera värmen.
 
Det kanske är för sent nu men jag hade absolut börjat med en lätt fuktad kökshandduk och strykjärn på låg värme innan jag hade börjat mixtra med olika syror och baser från skafferiet. Så länge du har låg värme och jobbar långsamt kan du i princip inte förstöra mer med strykjärnet, lyft handduken ofta för att kolla resultat och kontrollera värmen.

Då testar jag det först, för strykjärn och handduk har jag redan hemma.
Är bortrest men lovar att återkomma med resultat!
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag ska ha min mormors brudklänning under en del av bröllopsfesten :). Men, den har varit på kemtvätt utan att alla fläckar gick bort...
2
Svar
22
· Visningar
1 841
Senast: Fibusen
·
Hemmet Blev lite inspirerad av min andra tråd här :rofl: Jag är verkligen ingen expert men tycker det är roligt när man går från start och...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 275
Senast: Pilot
·
Kläder & Bli fin Kan någon förklara detta? Jag åt sushi idag och hade en vit blus (förstås). Naturligtvis fick jag en liten soyaprick på den nytvättade...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 024
Senast: Mia_R
·
Hemmet Till min och kattens avgrundsdjupa sorg kopplade hyresvärden i veckan bort vår vattenburna golvvärme och handdukstork och installerade...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 071
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp