Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Tjatter Finns det några böcker man inte får missa/har ni gjort några fynd? Jag har precis börjat läsa igen efter ett lååångt uppehåll och vet...
Svar
8
· Visningar
446
Kultur Vad jag tror är en irländsk grupp eller sångare? Minns inte alls texten men melodin är lugn. Ganska känd låt tror jag. Ingen ny låt...
Svar
10
· Visningar
969
Senast: Jeffery
·
Juridik & Ekonomi Nån annan som också har Nordea Rysslandfond? Är det helt tomt för er med? Igår fanns det pengar på den fonden men idag är den tom såg...
Svar
6
· Visningar
1 061
Senast: BernT
·
Mat Ska de ätas som de är bara? Citron till eller inte?
Svar
18
· Visningar
2 037
Senast: hastflicka
·
Kropp & Själ För drygt 2 v sen, plockades ett födelsemärke bort på min rygg. Det hade börjat klia och kliat ett tag. Till och från. Inget sår eller...
Svar
12
· Visningar
1 086
Senast: tgd
·
  • Omröstning Omröstning
Samhälle Hur ser ni på att gå med i NATO eller inte? Hur stor andel av BNP bör det få kosta? Vi bortser från Finland och spekulerar fritt.
Svar
1
· Visningar
1 293
Senast: sjoberga
·
Samhälle Så, nu när det pågår ett krig i Ukraina, så beslutar våra populister i riksdagen att slösa massa pengar på vårt försvar, istället för...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
5 181
Senast: Dentaku
·
Samhälle Folk som gnäller över att de inte får ha sina djur i skyddsrum. Alltså sorry men din jycke är vatten värd jämfört med random allergiker...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
22 939
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb Ännu en "hjälp mig komma på vad jag ska utbilda mig till" tråd 🙈 varning för Wall of text. Jag har ingen aning om vad jag vill göra...
2
Svar
20
· Visningar
2 111
Senast: Trott
·
Mat Jag har i flera år ätit kokta ägg till frukost regelbundet, men nu helt plötsligt så går äggen sönder nästan varje morgon. Har jag bara...
Svar
7
· Visningar
1 499
Senast: a1agnlju
·
IT & mobiler Jag skulle vilja ha en armbandsklocka med timerfunktion. Typ som de klassiska digitala klockorna men gärna aningens snyggare😆 Har...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 137
Senast: MiniLi
·
Hemmet Nuvarande bäddmadrass är en Tustna från IKEA. Den var jätteskön och bra första året. Nu ser man tydligt vart jag sover någonstans...
Svar
1
· Visningar
513
Senast: SiZo
·
Hemmet Vad är det för typ av extra säng som tar lite plats när man behöver en säng för ev övernattande gäster? Tanken är att smidigt kunna...
Svar
19
· Visningar
2 760
Senast: Fetaost
·
Kropp & Själ Jag har de senaste 10-15 åren haft problem med magen. Dyspepsiliknande, gasig mage osv. Först förstod jag inte vad som triggade det. Jag...
2
Svar
29
· Visningar
3 482
Senast: Lingon
·
Trädgård & Växter Jag har tänkt att för första gången testa på att odla lite i pallkrage! Har läst att det är relativt enkelt och tacksamt, och jag vill...
Svar
19
· Visningar
2 409
Senast: Migo
·
Skola & Jobb Har vi någon här som jobbar som kronoinspektör? Jag har sökt jobb som kronoinspektörsaspirant och vill gärna veta mer om hur det är...
Svar
16
· Visningar
3 695
Senast: Eurydome
·
Skola & Jobb Hej alla på buke. Hoppas någon kan ge lite stöttande råd till mig! Läs nedan... Jag har en socionomexamen och valet av den...
2
Svar
25
· Visningar
3 607
Senast: anonymys22
·
Kultur Går sällan på konsert.. Men undrar lite hur de kontrollerar åldern på konserter med 13 års åldersgräns? Inte alla 13 åringar har ju...
Svar
9
· Visningar
4 140
Senast: athena
·
Tjatter Gör ordtestet här https://www.svt.se/special/hogskoleprovet-ordforstaelse-mars-2022/
7 8 9
Svar
177
· Visningar
8 885
Senast: Mineur
·
Svar
2 006
· Visningar
87 645
Senast: Tranan