Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De röda ser ut som pionskott.Här kommer jag med mer att identifiera Vet någon vad det här är för växter? De röda och de gröna. Upptäckte de nyss och känner inte igen de.
Det röda är en pion. De gröna kanske är någon måra.Här kommer jag med mer att identifiera Vet någon vad det här är för växter? De röda och de gröna. Upptäckte de nyss och känner inte igen de.
Detta är pionerHär kommer jag med mer att identifiera Vet någon vad det här är för växter? De röda och de gröna. Upptäckte de nyss och känner inte igen de.
Ser ut som vitmåra. Ogräs.Bättre bild på de gröna
Avhärdas? Hur går det till? Nybörjare här.Avhärdas de bara ordentligt så ska det inte vara några problem.
Ja, vänja plantorna vid livet ute. Det finns många sätt. De kan med fördel stå i skuggan i början och vara ute längre och längre stunder. Jag brukar svepa in plantorna i fiberduk och lätta på den undan för undan.Avhärdas? Hur går det till? Nybörjare här.
Jag har provat i mina pallkragar med att helt enkelt bara vända på alla gräskokor upp och ned och lägga tillbaka dem, varpå jag fyllt på med jord. Visst har jag väl lite gräs i kanterna men tycker inte det är så farligt faktiskt.Angående mikroliv och markduk så kommer de in, men kanske långsammare. Duken förhindrar för dem att blanda det humusrika materialet vi lägger i med det mineralrika i jorden under. Det blir så länge duken är intakt en kultur under och en över och det blir svårare för mikroliter att utföra sina luckrande, syresättande och näringsämnestransporterande uppgifter. Stenätande bakterier som käkas och bajsas ut gör mineraler tillgängliga för odlingarna osv. Tycker det är coolt att prova utan därför även om maskbajs är bra oavsett vad de ätit, men det finns såklart lägen där nyttan inte överväger (ogräs-)riskerna.
Hur gamla är de? Jag ska plantera gurkor när squashen tagit sig ur fröväxthuset (eller vad det kallas), mina arboga vit och en till är från förra året, eller äldre, hjälp igen. Har ett paket med grön frilandsgurka som är nytt dock. Vad som oroar mig i det hela är att jag inte lyckats hitta om dessa är sådana som pollineras eller inte, och man får ju inte blanda tydligen.Har planterat om sqasch och gurkplant, samt konstaterat att brytbönorns gror och växer som ogräs
Sjukt dålig grobarhet på gurkorna dock, av en sort har noll grott och av den andra har bara en tredjedel grott så imorgon ska jag shoppa fler gurkfrön!
Hoppas! jag hejar på min också!Visa bifogad fil 90117
Dagsfärsk bild från zon 5. Har grävt ner lite bokashi i en pallkrage, dock är det fortfarande tjäle kvar i samtliga. Men den borde släppa snart! Jag hoppas att min sparris överlevt ytterligare ett år, då törs jag faktiskt skörda i vår!